Syyskuu 05, 2010, 08:29:36
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dead or alive?  (Luettu 481 kertaa)
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #15 : Heinäkuu 29, 2010, 10:03:04 »

Johtuneeko sitten siitä, että tuollaisen foorumin ylläpito maksaa eli täytyy löytyä mainostajia. Julle Jäppisen on vaikea olla uskottava kumppani noille mainostajille verrattaessa kumppaniin, joka julkaisee alan lehteä ja pystyy näyttämään selkeästi oman tuotteensa käyttäjämäärän ja -profiilin. Tähän kun lisää sen, että eköhän noita ilmoitushintoja kytketä yhteen lehti+foorumi. Tällöin Jullella ei ole tarjota vastaavaa.
Ja kun niitä mainoksia foorumille ilmestyy, niin samassa foorumista tulee "kaupallinen" ja tämän jälkeen eräät eivät enää halua kirjoitella. Iskee silmää

Täyty vallan kirjata sisään, kun kuulin lähes kutsuttavan.

Nyt on Tinsu aika ymmärtää aikuisten maailmaa. Ymmärtää myös se, että oikeesti ei ole kyse siitä, ilmestyikö tänne mainoksia tai menikö tämä Fore-lehden alaisuuteen. Minulta se oli vaan tuollainen diplomaattinen valkoinen valhe.

Todellinen syy meidän monien kirjoittamisen loppumiseen on se, että sinä ryssit tämän. Totaalisesti ja idioottimaisesti.

Foorumi perustettiin aikanaan muutaman #golfklubi kanavan kaverin toimesta, joista eniten alussa hääräsi Jamasa ja muutama muu varsin isolla panoksella auttamassa hommaa alkuun. Alunperin tämä fora oli jonkun palvelimen alla ja jollain alustalla, mutta tarjosit, että voisit sen puolen hoitaa täällä, jolloin siirryttiin suojiisi meidän kaikkien mielestä teknisen hallinnoinnin osalta.

Hetken päästä koit koko foorumin niin omalksesi, että kun neuvottelit siirrosta tänne Foren alle ja teit jopa siitä sopimuksen, ei pieneen mieleesi tullut sellainen, että näiden foorumin perustaneiden kanssa olisit aiheesta etukäteen jutellut, vaikka kaverit ovat kanavalla jatkuvasti tavoitettavissa. Yhtenä kauniina hetkenä vaan ilmoitusluontoisena asiana kerrot tämän näiden ihmisten riippumattomaksi perustaneen foorumin siirtyneen toimestasi jonkun lehden alaiisuuteen. Sitten et edes raukka ymmärrä "myyneesi" omaisuutta, jonka moni kokee kuuluneen vallan muille. Vähän kuin eräitä konserttilippuja...

Tämä tapasi toimia siis tappoi muutamien kirjoittajien halun kirjoittaa tänne yhtään mitään ja samalla vei sinulta kaiken uskottavuden myös bisnespuolella luotettavuuden osalta tai edes moraalisesn ymmärryksen vähäisenäkään osaajana. Tätä sinä et tunnu ymmärtävän kun kanavalle vastineesi laitoit, että jos etenemistapasi olisi ollut toinen, tilanne täälläkin olisi varmaan nyt aivan toisenlainen. Kun tunneäly puuttuu, se vaan puuttuu.

Nykytekniikka on toki ihmeellistä ja tällaisia foorumeita saa pystyyn muutamassa päivässä. Ne kuulemma sitten pidetäänkin sellaisissa käsissä, että toista kertaa ei näin pääse käymään.

MisHitille voisi todeta, että en kai minä ole ketään kieltänyt kirjoittamasta tänne, vaikka itse loptinkin?  Toisaalta minulla kai ei myöskään ole minkäänlaista velvoitetta tai vastuuta sisällön tuottamisesta johonkin foorumille.

Vilpittömät pahoittelut Fore-lehdelle siitä, että jouduitte tällaisen tapahtumasarjan kohteeksi, koska teitä vastaan ei kellään varmasti ole mitään. Ymmärtänette tapahtumaketjun ja sen, että alkuperäiset perustajajäsenet eivät tuota temppua voineet mitenkään hyväksyä ja siksi siirtyivät muualle.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2010, 10:11:35 kirjoittanut TeeAce » tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
jokkedokke
Green Card

Profiili
« Vastaus #16 : Heinäkuu 29, 2010, 10:21:00 »

No niin, kaikki käsi ylös, jotka haluavat ryhtyä talkoilla sivua ylläpitämään. Enkä tarkoita kolmea viikkoa, kuukautta, vaan jatkumoa pitää olla, joten vuosia. Aluksi se varmasti on jännääkin, mutta kun aikaa kuluu, niin hohto häviää. Tälläkin foorumilla, ennen Forea!, oli pääsivu, jossa mainoksia oli pyörimässä. En tiedä miten tällä varsinaisella foorumin puolella oli aiemmin hoidettu kustannukset laiteinvestointeihin, koodaukseen, kehitykseen, korjauksiin, sähköön, mahdollisista tiloista - talkootyönä? Ylläpito on paljon muutakin kuin moderointia.

Eihän nyt yhtä forumia varten tarvitse investoida laitteisiin, juuri mitään koodailla tai kehittää ja korjailla. Toki hyvän, moderoidun foorumin ylläpitoon tarvitaan innokkaita talkoolaisia, muttakö ei se (ihan tarpeeksi laadukas) hostaus tänä päivänä enää kovin kallista ole.

Tiedän että www.golfarit.netissä paljon muutakin oli, mutta esimerkiksi itse taisin kerran käydä kurkistamassa mitä kaikkea sivuilta löytyy, eikä sen jälkeen tullut "pääsivuja" pällittyä.

Voi tuntua hämmästyttävältä että talkoo"työnä" sivustoja aikaan näinä aikoina saataisiin, tuntuu että kaikki on niin rahasta kiinni. Eräille kuitenkin nämä asiat voivat olla joko ihan harrastuspohjalta tehtävää hommaa, tai ammattitaidon omatoimista ylläpitämistä omalla ajalla. Minulle molempia.
tallennettu
kebax
Club Player
*

AGK 21,6

Profiili WWW
« Vastaus #17 : Heinäkuu 29, 2010, 10:43:09 »

... Voi tuntua hämmästyttävältä että talkoo"työnä" sivustoja aikaan näinä aikoina saataisiin, tuntuu että kaikki on niin rahasta kiinni. Eräille kuitenkin nämä asiat voivat olla joko ihan harrastuspohjalta tehtävää hommaa, tai ammattitaidon omatoimista ylläpitämistä omalla ajalla. Minulle molempia.
Tää on juurikin se pointti. Nyt Finnwin voisi miettiä että onko mahdollista että ihmisiä tosiaankin löytyy vähän joka lähtöön. Toinen vaihtoehto on että pitää laput edelleen silmillään.
tallennettu
Finnwin
Club Player
*

Handsome bastard

Profiili
« Vastaus #18 : Heinäkuu 29, 2010, 13:12:07 »

... Voi tuntua hämmästyttävältä että talkoo"työnä" sivustoja aikaan näinä aikoina saataisiin, tuntuu että kaikki on niin rahasta kiinni. Eräille kuitenkin nämä asiat voivat olla joko ihan harrastuspohjalta tehtävää hommaa, tai ammattitaidon omatoimista ylläpitämistä omalla ajalla. Minulle molempia.
Tää on juurikin se pointti. Nyt Finnwin voisi miettiä että onko mahdollista että ihmisiä tosiaankin löytyy vähän joka lähtöön. Toinen vaihtoehto on että pitää laput edelleen silmillään.

Jokkedokkelta asiallinen kirjoitus. Toivon, että sellaisia ihmisiä on mahdollista löytää, jotka harrastuspohjalta tai ammattitaidon ylläpitämiseksi, omalla ajallaan, perustavat erilaisia foorumeita, ehkä jopa golf-sisältöisiä. Noita on varmasti jo nyt, mutta menestyneimpiin hiipii yleensä jossain vaiheessa kaupallinen puoli ja sittenhän se ei enää olekaan niin harrastuspohjalta tehtävää hommaa. Siihen saakka lappuja silmillä pidellen.
tallennettu
kebax
Club Player
*

AGK 21,6

Profiili WWW
« Vastaus #19 : Heinäkuu 29, 2010, 14:38:01 »

... Toivon, että sellaisia ihmisiä on mahdollista löytää, jotka harrastuspohjalta tai ammattitaidon ylläpitämiseksi, omalla ajallaan, perustavat erilaisia foorumeita, ehkä jopa golf-sisältöisiä. Noita on varmasti jo nyt, ...
Eipä taida riippumattomia golffoorumeita suomessa juurikaan olla. Ellei peräti yhtään. Pikainen kuukletus tuotti yhten yhdistyspohjaisen foorumin. Tiedän myös että on olemassa ainakin yksi yhteisöpohjainen foorumi joka tosin on täysin muulta yleisöltä suljettu. Aika näyttää onko täysin riippumattomalle keskustelupalstalle olemassa tilaus vai riittääkö kaupallisten tahi muiden kytkösten suojissa toimivat suomenkielisille golfareille.
tallennettu
jokkedokke
Green Card

Profiili
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2010, 16:47:49 »

Eipä taida riippumattomia golffoorumeita suomessa juurikaan olla. Ellei peräti yhtään. Pikainen kuukletus tuotti yhten yhdistyspohjaisen foorumin. Tiedän myös että on olemassa ainakin yksi yhteisöpohjainen foorumi joka tosin on täysin muulta yleisöltä suljettu. Aika näyttää onko täysin riippumattomalle keskustelupalstalle olemassa tilaus vai riittääkö kaupallisten tahi muiden kytkösten suojissa toimivat suomenkielisille golfareille.

No kokeillaanpas:

http://www.fora.fi/golf
tallennettu
Finnwin
Club Player
*

Handsome bastard

Profiili
« Vastaus #21 : Heinäkuu 29, 2010, 18:11:55 »

No kokeillaanpas:

http://www.fora.fi/golf

Ryhdytäänkö levittämään viestiä, jotta uusi fora on syntynyt? Ketkä ovat ryhtymässä moderaattoreiksi? Minulla olisi muutama kehitysehdotus(tähän hymiö, jos ovat uudella foralla sallittuja).
tallennettu
jokkedokke
Green Card

Profiili
« Vastaus #22 : Heinäkuu 29, 2010, 18:40:35 »

Ryhdytäänkö levittämään viestiä, jotta uusi fora on syntynyt? Ketkä ovat ryhtymässä moderaattoreiksi? Minulla olisi muutama kehitysehdotus(tähän hymiö, jos ovat uudella foralla sallittuja).

Saa ryhtyä, modeina tällä hetkellä perustajat (joista löytyy lyhyt vuodatus tuolta Yleistä-osiosta), ja parannusehdotuksia otetaan ehdottomasti vastaan. Tuonne uudelle foralle toki. Tekaisenpa tuolle itse asiassa oman osion.

En minä ainakaan hymiöiden käyttöön kenenkään lupia ala kyselemään, elä sinäkään.  Näyttää kieltä
tallennettu
Finnwin
Club Player
*

Handsome bastard

Profiili
« Vastaus #23 : Heinäkuu 29, 2010, 18:49:57 »

Saa ryhtyä, modeina tällä hetkellä perustajat (joista löytyy lyhyt vuodatus tuolta Yleistä-osiosta), ja parannusehdotuksia otetaan ehdottomasti vastaan. Tuonne uudelle foralle toki. Tekaisenpa tuolle itse asiassa oman osion.

En minä ainakaan hymiöiden käyttöön kenenkään lupia ala kyselemään, elä sinäkään.  Näyttää kieltä

Käväisin jo tirkistelemässä ja pätkäytin samalla rekisteröityen. Hyvältähän tuo näyttää. Saatiinhan me riippumaton golf-forum, kun vähän härnäsi (nyt on pakko laittaa) Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: