Joo itse yritin miettiä kaikkia RR swingiteorioita ja itse asiassa en oikein päässyt jyvalle mutta haluasin koittaa vielä jatkaa siitä jotta edes rangella saisin lyönnin suoraan.
Onko seuraavat näkemykseni kerettiläisiä..vastaan golfpisteen keskusteluun täällä, koska piste tökkiitaas:
TS:lle :
ts kirjoitti: (26.11.2009 11:09:47)
-no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 10:56:07)
Mun käsittääkseni toi RR ja Hoganin lyönti on aivan sama kuin crossaus koska vasen käsi supinoi. Jotenkin musta tuntuu edelleen että flippaus sotketaan tässä herttaisesti tuon supinoivan lyönnin kanssa.
.
Ei taatana... kyllä on taas porukkaa lattialla kun putoilevat tuoleiltaan toimistoissa.
Miten ihmeessä jollain on jatkuva tarve osoittaa kirjotuksillaan, että hän on ymmrtänyt kaiken niin päin P:tä kuin ikinä mahdollista.
Nyt en tuu tänne enää edes vinkin perusteella. Toi pulu yksinkertasesti tappaa nää palstat tolla jauhannallaan.[/I]
Nyt TS on asia niin että mun on oikeesti ollut tosi vaikea ynmärtää tosiaan noita aika mielenkiintoisia fukken swingiteorioita siksi, että todellakin kuten lukuisia kertoja olet sanonut on lyöntini ollut aivan kateissa väärän mielikuvan takia golflyönnistä. Vaikea kai sitä on ollut oikeaa mielikuvaa saadakaan kun entisten mailojen swingaus vaati baseball grippiä onnistuakseen pitämän mailan kätösissä osumahetkellä.
Uusilla mailoilla on tosiaankin osuma-alueella oltava tarkkana jotta pallot lähtee suoraan kohteeseen. Annan kuitenkin ilmaisen vinkin jos kiinnostaa ?
1. Saatto
2. Grippi
3. Rytmi
Saatossa mun mielestä täkeintä on lantion kierron merkitys liikeradassa ja tukijalalle paineen kasvattamista osumalle tultaessa. Tähän voi auttaa zumba tai latinotanssit jotta sa sen lantion irtonaiseksi..tärkeetä on ettei lähde viemään liikaa lantiota taakse bäkärissä.
Grippi on kiva fukkella, mutta liian monimutkaisesti selitetty. Mielestäni on tärkeää saada sellainen grippi aikaseksi jolla pallo osumahetkellä on kontrollissa ja luonnollinen..samalla tavalla kuin chipeissä jolloin tukevaan otteeseen pyritään...tosin sillä erolla että swingissä ranteet on mukana alussa kun voimaa kehitetään ( bs / ds ). Pitkillä raudoilla nämä asiat tapahtuu osumassa nopeampaa ja siksi ne on yleensä vaikeampi hallita..tämä vaatii paljon rangeaikaa toimiakseen.
Jotta voiman ds:ssä voi kehittää pitää tosiaan tuntea kuinka käsillä voidaan auttaa mailan lapa helpolle/luonnolliselle swingiradalle jotta lapa osuu riittävällä nopeudella palloon..riittävä nopeus on se nopeus jolla hallitsen palloon osumista parhaiten..eli yliyrittäminen on tyystin poistettu. Ylävartalon tulee kiertyä akselinsa ympäri ja pysyä painopisteensä osalta paikallaan ja siirtyä eteenpäin vasta kun pallo alkaa puristua kokoon..pää pysyy katseen kanssa lähes samassa paikassa kunnes maila on jo selkeästi ohittanut teen muuten swingistä katoaa tehot ja suunta.
Uskon 100% varmuudella, että fukke ja ts ovat oikeassa ja ehkä laviksen kaveri...mikä se nyt oli se..se..se laviksen caddie ?!
Mä tosiaankin olen aika yksinkertainen kaveri ja mulle asiat pitää selittää myös erittäin yksinkertaisesti ja/tai muuten putoan kärryiltä. Kiipitsimpöl kuten aurinkokuningas sanoisi !
Kaaren maksimointi ja nämä ovat hyviä fukken teoriassa...pallo tullessa pitää käyttää niitä mahdollisuuksia joita maila mies ja geometria antaa periksi. Supinoinnit ja kämmenen kupertamiset on varmaan ihan totta..mutta se vasemman peukalon venyttäminen alkoi olla hieman liian paksua..onko fukkella nyt ½ metrinen vasen peukalo ?
Niin ja golflyönti on kiertoliike..ja saluunan ovet lienee hyvä vertaus.
Mitä ts sanoo...seuraava siirto kiitos !?