Toukokuu 22, 2012, 13:13:49
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hogan swingillä slaissia/ Mitä enemmän hartia kiertoa bs:ssä sitä enemmän Hookia  (Luettu 1131 kertaa)
izzo
Green Card

Have a nice slice!

Profiili WWW
« : Toukokuu 19, 2010, 02:05:19 »

Morjens kaikki,

Olen uusi täällä ja ensimmäistä viestiä kirjoittelen olen innolla jo forumia paljon lueskellutkin, joten rekisteröidyin jotta pääsisin kyselemään vinkkejä teiltä tietävämmiltä.

Asiaan.

Toissa päivänä minulle hieno mies kertoi, että "ei noin miten olen sinulle opettanut on väärin. Tee se näin".

Mielestäni omaksuin asian todella nopeasti ja olen mielestäni löytänyt oman fiiliksen siitä mitä pitäisi tapahtua, kun downswingissä tehdään asiat erinlailla, kuin ennen olen lyönyt. (Ennen lyönyt palloa kai ulkoa sisälle nopeilla käsillä, joista drawta ja tietysti lipsahdusten kautta pull hookkia Hymyilee leveästi on tullut)

Jotenka nyt kun lyön palloa sisältä ulos oikean kyynerpään mentyä kylkeen ja mailan lapa "selän taakse" ja sieltä lantiolla maila/lapa "suoraksi" saan vain aikaiseksi slaisseja.  Tämä korostuu etenki pidemmillä maioilla r5 -->.

Kysymykseni kuuluukin mitä tässä teen väärin, koska en saa luonnollisin "konstein" aikaiseksi suoria/draw lyöntejä, luonnollisilla konsteilla tarkoitan sitä, etten väännä väkisin kropalla/käsillä lapaa/palloa vasemmalle varmaan joku sai tästä kiinni?! Hymyilee

Olenko paljonkin hukassa jos oletan, että tämä johtuu siitä, että en kierry lantiolla tarpeeksi?

-Tinke-
*********************************************************************************************************************************************************

Päivitys 7.6.2010

Eilen harjoituskierroksella oivalsin perikaverini avustuksella, että olen koko 14v huijannut itseäni/junnuvalmentajaani ja jopa pelikavereitani, sillä että muka hartiani kiertyisivät normaalisti.

Tosi asia onkin, että vien vasemmalla kädellä hartiat 90 kulmaan, vaikka todellisuudessani koko hartioiden kierto on 1/4 osa svingistä eli noin 25 astetta. Tämä näkyy myös siitä, että kädet ovat bäkärin yläpäässä todella kaukana oikeasta hariasta/korvasta.

Noh nyt kun tajusin tämän asian, miten hartioita tulee oikeasti kiertää ja kädet vain nostetaan ylös, eikä niin, kun olen tehnyt, että käsillä viedään hartiat mukana ylös.

Niin lyön vielä kovempaa syöksy hookkia, kun aikaisemmin löiin. Vaikka nyt onkin tilaa enemmän downswingissä tuoda kädet "okein oikea kyynerpää kyljessä" sisältä ulos. niin silti tämä tunne push fadesta muuttui tajuttomaan syöksy hookkiin.

olen jo aivan sekaisin ja varmastikkin liian innostunut golffista ja swingini parantamisesta, että en enää itsekkään tiedä mihin suuntaan pitäisi mennä.

Mitä mieltä yleisesti porukka on pitäisikö kesällä vain lyödä palloa hyvällä tunteella ajattelematta miten lyö minne lyö.. ja katsoa talvella ajan kanssa ja ahkeraan harjoittelun kautta miten parantaa swingiä?

Kysymys TeeAcelle. Onko Willatehtaalla millaiset harjoittelu mahdollisuudet talvella? Lähinnä tahtoisin vain varmistua siitä, että kun harjoitellaan niin harjoitellaan oikeita asioita, eikä mennä itsenäisen "harjoittelun" kautta kauheampaan suuntaan kun missä nyt ollaan. Entä onko 24v aikoinaan junnuryhmästä "pudoneella" (väärä lajivalinta junnuna) mitään mahdolliuutta saada opetusta muuta kuin isolla tukulla rahaa?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2010, 00:20:15 kirjoittanut izzo » tallennettu

Br. H0t Timmeyh Saluun!
Vessu
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #1 : Toukokuu 19, 2010, 09:09:39 »

Tuskinpa olet kovasti pielessä tuossa lopun arvailussasi. Osaan reflektoida vertaamalla kuvaustasi vain omaan tekemiseeni ja oma fiilis on, että silloin kun yläkroppa tekee liikaa kierron mukaista työtä (vasemman kyljen ja olkapään lihakset mm.), ei mitenkään pysty tulemaan palloon sisältä, vaikka kuinka yrittää tuottaa alakerran vetämää rotaatioswingiä.

Mutta miten ihmeessä sait aiemmin lyötyä drawta tulemalla käsivetoisesti ulkoa sisään? Ainakaan en jaksa uskoa, että tuo draw olisi mennyt haluamaasi suuntaan, vaan vahvasti kainaloon.

Muuten, lähtevätkö lyömäsi slaissit aluksi kohteesta vasemmalle vai suoraan oikealle?
tallennettu
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 19, 2010, 09:10:38 »

Hienoa, että pushin suuntaan on lähetenyt pitkät menemään...

Se vaan kertoo, että käsityö on vähentynyt, nyt vaan sitä kääntymistä lisää!

Käsivetoisuus voi tarkoittaa myös kyynärvarsien kiertämistä osuma-alueella - krossausta eikä megakrossausta.
tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Toukokuu 19, 2010, 09:16:20 »

Mutta miten ihmeessä sait aiemmin lyötyä drawta tulemalla käsivetoisesti ulkoa sisään? Ainakaan en jaksa uskoa, että tuo draw olisi mennyt haluamaasi suuntaan, vaan vahvasti kainaloon.

Suurimman osan pelaajista draw on todellisuudessa pullihukki. Niin se oli minullakin 10 vuotta ja näytti kauniilta drawlta. Silloin kun sattui onnistumaan.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
izzo
Green Card

Have a nice slice!

Profiili WWW
« Vastaus #4 : Toukokuu 19, 2010, 13:02:33 »

Suurimman osan pelaajista draw on todellisuudessa pullihukki. Niin se oli minullakin 10 vuotta ja näytti kauniilta drawlta. Silloin kun sattui onnistumaan.

Varmaan tiedät mitä tarkoitan, koska lyöntini alkuasennosta lähtien (varsinkin driverillä) on mielestäni melkein samanlainen kun sinulla 10v sitten. Näyttää kieltä.

Mutta ei keskitytä siihen, vaan minun todelliseen ongelmaan miten saan pallot lähtemään suoraan (palloni lähtevät kohteeseen hetken) ja kääntyvät voimakkaasti oikealle kun "saavat ilmaa")

Huomasin, että jos "lisään lantiota" on tuloksena vain toppeja. Mutta toden näköisesti en ole lisännyt lantion kiertoa vaan olen vain koittanut "riuhtaista" lantiolla enemmän.

LISÄKYSYMYS:

Voinko hyvällä omalla tunnolla bs "mennä ulos" ja tulla sieltä "loopilla" takaisin oikealla radalle, tuntuu luonnolliselta, voiko olla?. Olen koittanut kääntää heti alusta bs sisälle ja pitää mailan siellä ja se tuntuu vähän turhan vääntämiseltä.

-Tinke-
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2010, 13:09:23 kirjoittanut izzo » tallennettu

Br. H0t Timmeyh Saluun!
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #5 : Toukokuu 19, 2010, 13:11:50 »

Varmaan tiedät mitä tarkoitan, koska lyöntini alkuasennosta lähtien (varsinkin driverillä) on mielestäni melkein samanlainen kun sinulla 10v sitten. Näyttää kieltä.

Mutta ei keskitytä siihen, vaan minun todelliseen ongelmaan miten saan pallot lähtemään suoraan (palloni lähtevät kohteeseen hetken) ja kääntyvät voimakkaasti oikealle kun "saavat ilmaa")

Huomasin, että jos "lisään lantiota" on tuloksena vain toppeja. Mutta toden näköisesti en ole lisännyt lantion kiertoa vaan olen vain koittanut "riuhtaista" lantiolla enemmän.

-Tinke-

Noinhan siinä aluksi käy suunnileen kaikilla, jotka rotaation saloihin alkavat perehtymään. Lantio saattaa ruveta toimimaan, mutta hartiat välttämättä eivät. Sitten jää vielä pieni sivuliikkeen käskytys voimaan vanhasta ja melkoista mutkaa puskee.

Yksi yleismipiä syitä on se, että lantio vedetään "tyhjänä" alta, jolloin hartiat eivät seuraa sitä. Lantion on sitten jo ennen osumaa niin tappiin kääntynyt ja ylävartalon lihakset vielä aktivoimatta, että koko kierto hidastuu osuman läpi ja käsien sivuliike taas kerran seurauksena. Oikealla puolella vaan pitää silloin päästä kovempaa läpi tuosta osumasta.

ps. vasta tajusin kuka kirjoittelee Iskee silmää
tallennettu

izzo
Green Card

Have a nice slice!

Profiili WWW
« Vastaus #6 : Toukokuu 19, 2010, 13:27:19 »

-Tinke-

Noinhan siinä aluksi käy suunnileen kaikilla, jotka rotaation saloihin alkavat perehtymään. Lantio saattaa ruveta toimimaan, mutta hartiat välttämättä eivät. Sitten jää vielä pieni sivuliikkeen käskytys voimaan vanhasta ja melkoista mutkaa puskee.

Yksi yleismipiä syitä on se, että lantio vedetään "tyhjänä" alta, jolloin hartiat eivät seuraa sitä. Lantion on sitten jo ennen osumaa niin tappiin kääntynyt ja ylävartalon lihakset vielä aktivoimatta, että koko kierto hidastuu osuman läpi ja käsien sivuliike taas kerran seurauksena. Oikealla puolella vaan pitää silloin päästä kovempaa läpi tuosta osumasta.

ps. vasta tajusin kuka kirjoittelee Iskee silmää

Nyt menee ohi ja lujaa.. Hymyilee leveästi

Eli minun pitää unohtaa lantion lisääminen ja tehdä swingi niin, että saan sitä slaissia, eikä toppia.

Tämän jälkeen kun slaissi on takuu varmaa pitää lisätä hartioiden kiertoa ja tämä on avain suorempiin lyönteihin?

tallennettu

Br. H0t Timmeyh Saluun!
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #7 : Toukokuu 19, 2010, 13:34:45 »

[

Nyt menee ohi ja lujaa.. Hymyilee leveästi

Eli minun pitää unohtaa lantion lisääminen ja tehdä swingi niin, että saan sitä slaissia, eikä toppia.

Tämän jälkeen kun slaissi on takuu varmaa pitää lisätä hartioiden kiertoa ja tämä on avain suorempiin lyönteihin?

Ensin pitää oppia lyömään push-fade, joka nähtävästi on no sinne ilmestynytkin. Sen jälkeen saada vartalon kiertoa lisättyä ja aikaistettua niin, että lapa lähteekin tulemaan suoremmasta palloon, vaikka vartaloon nähden tullaan pirusti sisältä. Jaa.. että menee hieman monimutkasen puolelle Hymyilee

Mä oon tänään rangella vapaana tossa kuuden jälkeen niin voisin sellaisen pikavilkaisun tehdä jos kerkeet sillon sinne.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: