Morjens kaikki,
Olen uusi täällä ja ensimmäistä viestiä kirjoittelen olen innolla jo forumia paljon lueskellutkin, joten rekisteröidyin jotta pääsisin kyselemään vinkkejä teiltä tietävämmiltä.
Asiaan.
Toissa päivänä minulle hieno mies kertoi, että "ei noin miten olen sinulle opettanut on väärin. Tee se näin".
Mielestäni omaksuin asian todella nopeasti ja olen mielestäni löytänyt oman fiiliksen siitä mitä pitäisi tapahtua, kun downswingissä tehdään asiat erinlailla, kuin ennen olen lyönyt. (Ennen lyönyt palloa kai ulkoa sisälle nopeilla käsillä, joista drawta ja tietysti lipsahdusten kautta pull hookkia

on tullut)
Jotenka nyt kun lyön palloa sisältä ulos oikean kyynerpään mentyä kylkeen ja mailan lapa "selän taakse" ja sieltä lantiolla maila/lapa "suoraksi" saan vain aikaiseksi slaisseja. Tämä korostuu etenki pidemmillä maioilla r5 -->.
Kysymykseni kuuluukin mitä tässä teen väärin, koska en saa luonnollisin "konstein" aikaiseksi suoria/draw lyöntejä, luonnollisilla konsteilla tarkoitan sitä, etten väännä väkisin kropalla/käsillä lapaa/palloa vasemmalle varmaan joku sai tästä kiinni?!

Olenko paljonkin hukassa jos oletan, että tämä johtuu siitä, että en kierry lantiolla tarpeeksi?
-Tinke-
*********************************************************************************************************************************************************
Päivitys 7.6.2010
Eilen harjoituskierroksella oivalsin perikaverini avustuksella, että olen koko 14v huijannut itseäni/junnuvalmentajaani ja jopa pelikavereitani, sillä että muka hartiani kiertyisivät normaalisti.
Tosi asia onkin, että vien vasemmalla kädellä hartiat 90 kulmaan, vaikka todellisuudessani koko hartioiden kierto on 1/4 osa svingistä eli noin 25 astetta. Tämä näkyy myös siitä, että kädet ovat bäkärin yläpäässä todella kaukana oikeasta hariasta/korvasta.
Noh nyt kun tajusin tämän asian, miten hartioita tulee oikeasti kiertää ja kädet vain nostetaan ylös, eikä niin, kun olen tehnyt, että käsillä viedään hartiat mukana ylös.
Niin lyön vielä kovempaa syöksy hookkia, kun aikaisemmin löiin. Vaikka nyt onkin tilaa enemmän downswingissä tuoda kädet "okein oikea kyynerpää kyljessä" sisältä ulos. niin silti tämä tunne push fadesta muuttui tajuttomaan syöksy hookkiin.
olen jo aivan sekaisin ja varmastikkin liian innostunut golffista ja swingini parantamisesta, että en enää itsekkään tiedä mihin suuntaan pitäisi mennä.
Mitä mieltä yleisesti porukka on pitäisikö kesällä vain lyödä palloa hyvällä tunteella ajattelematta miten lyö minne lyö.. ja katsoa talvella ajan kanssa ja ahkeraan harjoittelun kautta miten parantaa swingiä?
Kysymys TeeAcelle. Onko Willatehtaalla millaiset harjoittelu mahdollisuudet talvella? Lähinnä tahtoisin vain varmistua siitä, että kun harjoitellaan niin harjoitellaan oikeita asioita, eikä mennä itsenäisen "harjoittelun" kautta kauheampaan suuntaan kun missä nyt ollaan. Entä onko 24v aikoinaan junnuryhmästä "pudoneella" (väärä lajivalinta junnuna) mitään mahdolliuutta saada opetusta muuta kuin isolla tukulla rahaa?