Toukokuu 22, 2012, 13:11:50
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Welholla upeaa logiikaa, kun muuttivat nopeuksia ja hintoja  (Luettu 652 kertaa)
Rauski
Bogey Player
**

HCP 9,8, kierrosennätys 80, Virvik

Profiili WWW
« : Huhtikuu 26, 2010, 18:50:09 »

Olin pikkasen pihalla kun soitin Welhon uusista nopeusluokista ja tarjouksista mitä mainostivat vanhoille asiakkaille. Mulla on siis 10M nopeus, josta maksan 44,90€. Jos en olisi soittanut olisi hinta pysynyt samana ikuisuuteen. Nyt kuitenkin tarjoavat tätä nopeusluokaa hintaan 24,90€. Okei kaikki siis hyvin saan vanhan nopeusluokan halvemmalla. Tilanne kuitenkin muuttui ja veloittavat 30€ muutosmaksun kun vaihdan halvempaan liittymään, vaikka nopeus ei muutu mihinkään. Jep siis selvä, mutta ei ehkä kuitenkaan. Tuli kysyttyä, että jos vaihdan liittymän 40M, jonka hinta on 35,90€, joudunko siitäkin maksamaan 30€. Ei kuulemma koska vaihdat kalliimpaan, no nyt menin ihan pihalle. Kerroin että halvempihan se, ainakin mun laskuopin mukaan 9€/kk. Tässä tapauksessa logiikka taas perustui siihen että se on heidän hinnastossa kalliimpi kuin minulla nyt oleva.

Ensimmäisessä tapauksessa ratkaisi siis se mitä ennen olin maksanut ja mihin vaihdoin ja toisessa tapauksessa taas se mikä hinta oli heidän liittymässään. Ei hel****i.

Olisin kyllä ottanut 40M:n mutta kun kone on sen verran vanha, että ei olisi nopeuden nostosta ollut mitään hyötyä oli modeemi mikä tahansa ja WLANia ei ole siinä.
tallennettu

Saakelin, saakelin saakeli
iBall
Green Card

Profiili
« Vastaus #1 : Huhtikuu 26, 2010, 19:12:56 »

Tossahan veloitetaan tietty siittä työstä, mikä on tollasessa kaistan suuruuden tai pienentämisen ollessa kyseessä melkein koko päivän kestävä prosessi  Iskee silmää Hienoa työtä Welholta.
tallennettu
Rauski
Bogey Player
**

HCP 9,8, kierrosennätys 80, Virvik

Profiili WWW
« Vastaus #2 : Huhtikuu 26, 2010, 20:52:52 »

Tossahan veloitetaan tietty siittä työstä, mikä on tollasessa kaistan suuruuden tai pienentämisen ollessa kyseessä melkein koko päivän kestävä prosessi  Iskee silmää Hienoa työtä Welholta.
Niin mutta kun mä en edes kaistan suuruutta muuttanut.
tallennettu

Saakelin, saakelin saakeli
Haukka
Green Card

Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2010, 21:03:07 »

Entäs jos irtisanoo vanhan 10M-liittymän ja tekee sitten uuden sopimuksen uudesta 10M-liittymästä uudella halvemmalla hinnalla? Näin muutos hoitui (tai lähinnä "uhkauksella" tuon tekemisestä) eräässä tapauksessa ilman mitään muutosmaksuja.

Edellä mainittu tietenkin sillä oletuksella, että nykyinen liittymä ei ole määräaikaisella sopimuksella.
tallennettu
tulkaz
Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2010, 21:57:45 »

Itsellä oli ennestään 10M hintaan 35,90€/kk ja nyt näitten uusien nopeusluokkien mukaan 40M on saman hintainen. Soitin sitten sinne ja sanoin että haluan toki saman nopeuden samaan hintaan kuin uudetkin asiakkaat. Puolen vuoden soppari ja muutosmaksua 30€. Tosin tuossa sai sitten sekä uuden Ciscon kaapelimodeemin, että uuden n-protokollaa tukevan WLAN-purkin. Ei siis ainakaan mun mielestä ollut kallista.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: