Toukokuu 22, 2012, 12:33:03
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Miguel Angel Jimenezin siicretti  (Luettu 6324 kertaa)
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #120 : Helmikuu 15, 2010, 22:04:49 »

Se on ihan saman tekevää, mitä te sillä muuvilla nyt tarkoitatte ja se, että olet tavannut Fukken kolme kuukautta sitten. Kysymys kirjoituksessani on siitä, mitä tuolla termillä tarkoitettiin pari vuotta sitten. Sillä ei tarkoitettu transitiovaiheen liikettä, eikä sillä tarkoitettu käsikolmion avaamista. Sillä tarkoitettiin kyynärvarren kiertoa osuma-alueella.

On täysin hyväksyttävää, että ajatukset ja käsitykset asioista muuttuvat. Ei sitä tarvitse hävetä. Yleensä se tarkoittaa kehitystä ja on positiivinen asia.

Ei vaan Fukke kerto ton jo ihan alkuvaiheissa GP:ssä. Samoin siitä mun ekasta tapaamisesta on just se pari vuotta, millon näytti sen livenä. Sillä ei koskaan ole tarkoitettu osuma-alueen tapahtumaa, vaan ainakin Fukke on alunalkaen tarkoittanut koko dsw:n ajan tapahtuvaa liikettä. Myönnän toki, että livenä ja kirjoitettuna se oli hieman eri. Samoin toi megacrossaus on ollu sen ajatus jo kauan, mutta sitäkään ei osannu selittää kirjoittaen.

Mun osuutena on tullu toi käsikolmion avaaminen, mikä niinikään löytyy gp:stä ihan alkuajoilta tuon keskustelun tiimoilta ja siten sitä olen livenäkin opettanut. Mä kun en missään vaiheessa hyväksyny tota vasemmalla käsivarrella tapahtuvaa avaavaa kiertoa. Sen olen täälläkin moneen kertaan sanonut. Samoin GP:ssä.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Hörhö
Club Player
*

Profiili
« Vastaus #121 : Helmikuu 15, 2010, 22:29:22 »

Reverse Releasen määritelmä siten, kun fukke on sen 24.4.2007 kirjoittanut:
"Reverse release on ranteiden kiertämistä osuma-alueella lavan sulkeutumista vastaan, siis ikään kuin maila olisi ruuvimeisseli ja pallolla olevaa ruuvia kiristetään. Älä etsi netistä, se on mun keksimä termi."

Aika selvästi tuossa lukee, missä kohtaa tuota muuvia toteutetaan. Missä kohtaa tuossa sanotaan, että RR tapahtuu transitiossa? Johan jo termi "release" viittaa jonnekin muualle kuin transitioon.

Aika paljon ovat ajatukset kehittyneet noista ajoista. En vain jaksa ymmärtää, miksi tuota kehitystä ei uskalleta myöntää.

Tämä ei ole millään tavalla kritiikkiä fukkea kohtaan. Päin vastoin. Hän on vuosien varrella saanut "puoli Suomea" ajattelemaan, mitä svingissä tulisi tapahtua.

tallennettu
izzo
Green Card

Have a nice slice!

Profiili WWW
« Vastaus #122 : Toukokuu 20, 2010, 04:48:36 »

"Reverse release on ranteiden kiertämistä osuma-alueella lavan sulkeutumista vastaan, siis ikään kuin maila olisi ruuvimeisseli ja pallolla olevaa ruuvia kiristetään. Älä etsi netistä, se on mun keksimä termi."

Aika selvästi tuossa lukee, missä kohtaa tuota muuvia toteutetaan. Missä kohtaa tuossa sanotaan, että RR tapahtuu transitiossa? Johan jo termi "release" viittaa jonnekin muualle kuin transitioon.

Aika paljon ovat ajatukset kehittyneet noista ajoista. En vain jaksa ymmärtää, miksi tuota kehitystä ei uskalleta myöntää.

Tämä ei ole millään tavalla kritiikkiä fukkea kohtaan. Päin vastoin. Hän on vuosien varrella saanut "puoli Suomea" ajattelemaan, mitä svingissä tulisi tapahtua.

3kk hiljaisuus myöntymisen merkki? Näyttää kieltä
tallennettu

Br. H0t Timmeyh Saluun!
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #123 : Toukokuu 20, 2010, 06:59:55 »

3kk hiljaisuus myöntymisen merkki? Näyttää kieltä

Nyt ei jummarra hän, mutta kyllä tuosta RR:stä on paljon kattavampikain kuvauksia Fukke kirjoittanut jo samoihin aikoihin.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Draivi
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #124 : Toukokuu 23, 2010, 15:57:59 »

En välttämättä ymmärrä mikä tarve on keksiä huonosti avautuva ulkomaankielinen termi jollekin liikkeelle, mutta siis se mitä tällä rr-jutulla mun mielestä tarkoitetaan on lopulta lapaa avaavaa kiertoa.
Lapaa avataan kiertämällä vasenta käsivartta myötäpäivään useimmiten jo bs:n aikana ja joko pidetään se auki tai peräti lisätään avonaisuutta ds:ssä. Miksi?
No siksi, että kun pelaaja osaa svingata eli tuottaa mailaan vauhtia koko kroppaa apuna käyttäen, niin silloin maila tuppaa jäämään jälkeen muusta kierrosta. Mikäli lapaa ei avattaisi, olisi se osumassa kiinni ja pallo lähtisi vasemmalle jos ylipäätään lähtisi ilmaan."puumailoilla" liike on korostuneempi, koska näkemykseni mukaan niillä tulee palloa lähestyä järjettömän alhaalta (niin läheltä maata kuin suinkin mahdollista) ja se taas edellyttää onnistuakseen suurempaa aukikiertoa lavalta.
Miten lapa aukeaa. no siis kiertämällä bs:ssä vasen kämmenselkä taivasta kohti ja tuo kierto johtaa siihen, että kun ds alkaa passiivisilla "rennoilla" käsillä, jossa lapa elää vapaasti (ei tukahduteta liike-energiaa), putoaa lapa aluksi suoraan alas maata kohden samalla kun vartalo jo kiertää auki. Eli siis lapa aukeaa lisää. Sieltä sitten vain osumaan, josta ei parhaimmillaan pelaajalle jää mitään käsitystä osumasta, mutta pallo on suorana ja pitkällä...tai leveällä ja pitkällä. Eli rr ei ratkaise suoruusongelmaa. Mielestäni se on enemmänkin perustekniikka joka liittyy hyvään liikkeeseen. Hyvä liike on edellytys sille, että voi joskus oppia hyväksi pelaajaksi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: