Toukokuu 22, 2012, 12:18:27
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1] 2 3 ... 27   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ässän siikretti  (Luettu 18618 kertaa)
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« : Joulukuu 31, 2009, 22:39:25 »

Paninpa vuoden viimesen päivän kunniaks hetkeks aikaa Jannen videoita jakoon:

www.eyeonegolf.com/ui

RI1/demo
demo

Friends shots ja sieltä jankas.  Siellä on kahdelta päivältä nyt ainakin lyönnit verrattavana. Tänään ja 21.12.

Hämmästyttävintä on ton käsityön vaikutus jalkojen toimintaan.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2010, 00:10:58 »

www.eyeonegolf.com/ui

RI1/demo
demo

Friends shots ja sieltä jankas.  Siellä on kahdelta päivältä nyt ainakin lyönnit verrattavana. Tänään ja 21.12.

Tulinpa sitten tähän koneelle. Tuo tämänpäiväinen vetohan vetää takajalkaakin eteenpäin samalla kun lantio vielä pyörii vielä eli kiertoa vissiin on sitten ihan kovasti. Mutta sen minä väitän kivenkovaan että kyynärpää ei ole kiinni kyljessä osumaan tultaessa tai sitten mä olen ihan sokea.

Tuo itse suoritushan näyttäisi siltä että Janne ikäänkuin pyöräyttää lavalla pallon yläpinnan ympäri, tai oikeastaan kahden käden hirmuyläkierteisen pingislyönnin tms. Onko tuo nyt siis se supinaatiokrossaus mitä olen näkevinäni, ja jos on niin miten tuossa kyynärpäätä voi kyljessä pitää jos käsillä täytyy tehdä tuo liike?
tallennettu

Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2010, 00:22:42 »

www.eyeonegolf.com/ui

RI1/demo
demo

Friends shots ja sieltä jankas.  Siellä on kahdelta päivältä nyt ainakin lyönnit verrattavana. Tänään ja 21.12.

Tulinpa sitten tähän koneelle. Tuo tämänpäiväinen vetohan vetää takajalkaakin eteenpäin samalla kun lantio vielä pyörii vielä eli kiertoa vissiin on sitten ihan kovasti. Mutta sen minä väitän kivenkovaan että kyynärpää ei ole kiinni kyljessä osumaan tultaessa tai sitten mä olen ihan sokea.

Tuo itse suoritushan näyttäisi siltä että Janne ikäänkuin pyöräyttää lavalla pallon yläpinnan ympäri, tai oikeastaan kahden käden hirmuyläkierteisen pingislyönnin tms. Onko tuo nyt siis se supinaatiokrossaus mitä olen näkevinäni, ja jos on niin miten tuossa kyynärpäätä voi kyljessä pitää jos käsillä täytyy tehdä tuo liike?

Tuota... nii... ensinnäkin toi kyynärpää kyljessä osuus. Olen sen aiemminkin sanonu, että kaikki mun pelaajat sitä yrittää tehdä tietyllä asteella, mutta Maiju on ainoo joka siihen pystyy. Eli vaikka kuinka vetää selän taakse, sitä ei sinne saa jos muut asiat on oikein. Ensimmäistä kertaa tänään kuitenkin oli jo oikean käden kyynärvarsi ja mailan varsi samassa linjassa, joka on iso edistys.

Jälkimmäisen näit juuri oikein ja siinä se maaginen liike on. Oikeesti tossa ei muutettu muuta kuin tota käsien toimintaa, mutta muutama muu muuttu siinä samalla.

Ihan loppu on sitten taas semmonen juttu, jonka Hogan pysty tekemään ja siinä on kyse nimenomaan tapahtumista aikajanalla. Kun lapaa ja käsiä pystyy riittävästi viivästyttämään suhteessa vartalon kiertoon, niin se on mahdollista. Taaskin Maiju on ainoa mun näkemä pelaaja, joka sen on pystyny tekemään. Eli mitä enemmän pelaaja on avoimessa asennossa ja kädt kropan oikealla puolella, sen helpompi tuo on tehdä. Silloin on myös kyynärpää lähellä oikeaa lonkkaa
tallennettu

Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2010, 00:49:41 »

www.eyeonegolf.com/ui

RI1/demo
demo

Oliko muuten käsityöllä vaikutusta mailanpään nopeuksiin, kulmien purkaantumisiin tai muihin käyriin?

eri mailahan noissa oli käytössä, mutta jos löitte useammankin lyönnin eri mailoilla niin vertailukin olisi mahdollista.

Hurjan näköistä hommaa on kyllä tuo käsityö...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2010, 00:55:49 kirjoittanut Snakeshirt » tallennettu

**

LG, hcp 16.0

Profiili WWW
« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2010, 13:49:47 »

Minulle tuottaa suuria vaikeuksia tulkita oheisia suuntakäyriä. Kulmat näyttäisivät olevan järjestyksessä
liikkeellelähtö / suunnanvaihto / osuma

lantio:        -10  /  - 62  / + 27
hartialinja:  -15  /  -129  / -10
kädet:        +29  /  -145  / +29

Mitä ihmeen asteita tässä käytetään? Ovat ne sitten mitä tahansa, suljettu hartialinja osumassa on kuitenkin vastoin niitä oppeja, joista viimeaikoina on ollut puhe. Miksi näin, kysymyksessä pitäisi olla ihan kohtuullinen pallonlyöjä?

tallennettu

golfmailoja paremmille pelaajille (ja sellaisiksi pyrkiville)
Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2010, 14:04:13 »

Mutta siis tuolloinhan se on vallan puolitiessä koko suoritus.  Nimenomaan pitää tapahtua samaan aikaan vasemman käsivarren supinaatio (ja tietysti oikean pronaatio samalla) ja vahva palmaarinen fleksio, jonlloin vasen kämmenselkä kääntyy osoittamaan maahan, mutta ei koskaan vasemmalle.
Näinhän se voi hyvinkin olla. Tuossa testaillessa tuntui kyllä niin vaivalloiselta tuo tekemisen kombinaatio että voi olla ukko seuraavalla hallikerralla melko sekaisin jos moista yrittää Hymyilee

Pitänee kumminkin hallissa muutama hetki tuon kokeilulle uhrata.
tallennettu

Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2010, 14:09:22 »

Minulle tuottaa suuria vaikeuksia tulkita oheisia suuntakäyriä. Kulmat näyttäisivät olevan järjestyksessä
liikkeellelähtö / suunnanvaihto / osuma

lantio:        -10  /  - 62  / + 27
hartialinja:  -15  /  -129  / -10
kädet:        +29  /  -145  / +29

Mitä ihmeen asteita tässä käytetään? Ovat ne sitten mitä tahansa, suljettu hartialinja osumassa on kuitenkin vastoin niitä oppeja, joista viimeaikoina on ollut puhe. Miksi näin, kysymyksessä pitäisi olla ihan kohtuullinen pallonlyöjä?

Liikkeellelähdön osalta on mittauksissa vielä epätarkkuutta joka liittyy tuon algoritmin toimintaan siinä vaiheessa, kun liike on erittäin hidasta tai sitä ei ole lainkaan. Nopeammissa vaiheissa mittaus on kunnossa.

Hartialinjan osalta kysymys on erittäin mielenkiintoinen, koska hartialinja on täysin määriteltävyyden ulkopuolella. Nyt tuossa linja piirretään aika liki sivusauman kohdalta olakapäästä toiseen. Todellisuudessa jos katsot hartialinjaa oikeasta olkapäästä niskaan, se on reilusti avoin. Jos taas katsot linjaa niskasta vasempaan olkapäähän, ollaan reilusti suljettuna. Tämän vuoksi koko hartialinjasta puhuminen on varsin harhaanjohtavaa ja aika vähän sattuu kohdalle kuvia, joista sen voisi oikeesti päätellä. Työn alla on sen tutkiminen, mihin nuo pisteet tuolta osin pitäisi laittaa, että antaisi todellisemman kuvan kokonaisuudesta. Ja siis tuo samahan pätee bsw:n osalta, kun vasen olkapää liikkuu kupissaan ja työntyy kohteesta pois päin, se tavallaan lisää tuota kiertoa.

Se, että kyseessä on todellakin hyvä pallonlyöjä, ei tarkoita, että hän olisi Hogan. Tuossa vaan pelaaja ei ole oppinut viivästyttämään lapaa ja käsiä tarpeeksi, jotta ehtisi avoimeen asentoon ennen osumaa. Eilen tuo tietysti oli vielä paljon vaikeampaa, kun täysin uutta aihetta opiskeltiin. Sen takia on aika turhaa katsoa tuosta videosta / lyönnistä muuta kuin juuri osoitettua asiaa.

Ei ole montaa viestiä siitä, kun kerroin, että mun pelaajat kaikki koittaa tehdä mun mainitsemia asioita, mutta vain yksi siinä onnistuu. Kun sitten samaa puutetta hämmästellään hetken päästä, tulee mieleen, että lukeeko väki näitä viestejä lainkaan, vai kirjoittaa pelkästään?

EDIT: käsien kohdalla asteet ovat kehää pitkin mitattuna suhteessa pallolta lähtevään psystyakseliin. Hand graph otsakkeen alta löytyy hand/ball position, joka antaa luvut milleinä tuohon pystytolppaan suhteutetttuna
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2010, 14:14:47 kirjoittanut TeeAce » tallennettu

Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2010, 14:49:55 »

Mutta siis tuolloinhan se on vallan puolitiessä koko suoritus.  Nimenomaan pitää tapahtua samaan aikaan vasemman käsivarren supinaatio (ja tietysti oikean pronaatio samalla) ja vahva palmaarinen fleksio, jonlloin vasen kämmenselkä kääntyy osoittamaan maahan, mutta ei koskaan vasemmalle.
Pikkumailalla testailtuani olen sitä mieltä että pitämällä vasemman kämmenen kohteen oikealla puolella ja samalla palmaarisen fleksion tekemällä, tuo vasemman käden supinaatio tapahtuu itsestään. Lapa pysyy vahvana sekä suorana/vähän auki kohdelinjan suuntaan pitkään, kyynärpää pysyy kyljessä ja pääsen avoimeen asentoon.

Mutta jos lisään tuohon vielä oikean käden pronaation, niin sitten kusee kyllä kaikki. Lapa menee sulki, oikea kyynärpää lähtee suoraksi ja tuntuu melkoisen oudolta koko touhu. Jotain teen siis väärin oikean käden osalta ilmeisesti? Ei ainakaan heti pysty käsittämään miten voin tehdä oikean käden pronaatiota samalla kun vetää kyynärpäätä selän taakse ja jos Lavis oli sitä mieltä että se tapahtuu jopa itsestään niin jokin tässä mättää...
tallennettu

**

Profiili
« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2010, 15:02:33 »

kyllä tuossa oppilaalla pysähtyy kierto kokonaan osumassa ja kädet lentää ulos. Lyö siis "väärällä" mielikuvalla "väärään" suuntaan. On tuossa elementtejä tavoitteesta, mutta kovasti tulee nuori faldo mieleen asennoista (ei välttämättä kehu). Jos tuosta vaikka pudottais osuma-alueella vasemman pakaran taakse "alas" ja suoristelisi vasenta jalkaa siinä mennessä (toisin sanoen istuisi vasemman jalan varaan näyttäen sepalusta kohteelle) niin jo löytyisi asennot ja suunnat.

toisin sanoen vasen jalka estää kierron loppuun ja samalla muut tavoitteet. lisätään nyt vielä, että koko lantion käyttäytyminen on tietysti siis pielessä. liikkuu liikaa kohteeseen ja lantio on liian "ylhäällä edessä" . Mun mielestä voisi pelaajan vinkkelistä katsottuna työntää vasenta polvea enemmän pallon eteen ja siis ulos kuin sisään, niin kuin nyt, ja sieltä veto takaisin sisään. Tooosi vaikea selittää. Vasen kuitenkin siis ds:ssä lähtisi hankasti taakse alta pois...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2010, 15:18:30 kirjoittanut Draivi » tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #9 : Tammikuu 01, 2010, 15:13:02 »

Pikkumailalla testailtuani olen sitä mieltä että pitämällä vasemman kämmenen kohteen oikealla puolella ja samalla palmaarisen fleksion tekemällä, tuo vasemman käden supinaatio tapahtuu itsestään. Lapa pysyy vahvana sekä suorana/vähän auki kohdelinjan suuntaan pitkään, kyynärpää pysyy kyljessä ja pääsen avoimeen asentoon.

Mutta jos lisään tuohon vielä oikean käden pronaation, niin sitten kusee kyllä kaikki. Lapa menee sulki, oikea kyynärpää lähtee suoraksi ja tuntuu melkoisen oudolta koko touhu. Jotain teen siis väärin oikean käden osalta ilmeisesti? Ei ainakaan heti pysty käsittämään miten voin tehdä oikean käden pronaatiota samalla kun vetää kyynärpäätä selän taakse ja jos Lavis oli sitä mieltä että se tapahtuu jopa itsestään niin jokin tässä mättää...

Se mikä mättää on se, että et hyväksy outoa tunnetta, vaikka juuri siitä on kysymys.

Tää liike on semmonen, että akikki meinaa kaatua ja pyörtyä kun sen kertoo. Se on liike, jota kukkan ei ole koskaan kuvitellu golflyönnissä tehtävän, eikä koskaan ole tuolla alueella des käynyt. Se on sellainen liike, että autettuakin sen hahmottamiseen menee tunnin verran. Se on semmoinen liike, joka on pysyyny piilossa puoli vuosisataa, vaikka se on 5 lessonsissa kerrottu ja kuvin esitetty.  Kaikki tämä sen takia, koska se tuntuu niin hemmetin oudolta!!!!  Hulluinta on se, että tunnin kokeilujen ja hahmottamisen jälkeen ei tahtoisi enää toisin tehdäkään. Voit kuvitella, että olen pari kertaa tuosta aiheesta nyt keskustelua pelaajien kanssa käynyt Hymyilee leveästi

Toinen juttu on se, että pelkäät lavan sulkeutumista. Tohon pelkoon on johtanu mun ja Fukken postaukset ja niiden laatu.  Hogan sanoi, että salaisuutensa avulla hän saattoi sulkea lapaa  niin paljon kuin ikinä pystyi, eikä se koskaan ollut suljettu. Oikeesti se menee niin jännää reittiä, että sitä on edes mahdoton yrittää kuvailla. Se tuntuu pirun suljetulta, mutta ei sitä kuitenkaan ole. Se olisi suljettu, jos palauttaisit sen saatosta takaisin osumaan, sillä käsien asennolla, mutta se ei ole suljettu osumassa.

Anna palaa ja sulje tota lapaa niin maan perusteellisesti, kunhan et päästä vasenta kämmenselkää osoittamaan kohelinjasta vasemmalle!

tallennettu

Draivi
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #10 : Tammikuu 01, 2010, 15:15:34 »

edelleen oppilaalla ds lähtee vahvalla suoralla kohteen suuntaisella liikkeellä koko kropan osalta. ei kierrolla. esmes tämä Mahan kääntyy alusta alkaen koko kropalla vaillla suoria liikkeitä. Eli kovin on vielä pystyjä suoria mielikuvia.
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #11 : Tammikuu 01, 2010, 15:34:52 »

kyllä tuossa oppilaalla pysähtyy kierto kokonaan osumassa ja kädet lentää ulos. Lyö siis "väärällä" mielikuvalla "väärään" suuntaan. On tuossa elementtejä tavoitteesta, mutta kovasti tulee nuori faldo mieleen asennoista (ei välttämättä kehu). Jos tuosta vaikka pudottais osuma-alueella vasemman pakaran taakse "alas" ja suoristelisi vasenta jalkaa siinä mennessä (toisin sanoen istuisi vasemman jalan varaan näyttäen sepalusta kohteelle) niin jo löytyisi asennot ja suunnat.

toisin sanoen vasen jalka estää kierron loppuun ja samalla muut tavoitteet. lisätään nyt vielä, että koko lantion käyttäytyminen on tietysti siis pielessä. liikkuu liikaa kohteeseen ja lantio on liian "ylhäällä edessä" . Mun mielestä voisi pelaajan vinkkelistä katsottuna työntää vasenta polvea enemmän pallon eteen ja siis ulos kuin sisään, niin kuin nyt, ja sieltä veto takaisin sisään. Tooosi vaikea selittää. Vasen kuitenkin siis ds:ssä lähtisi hankasti taakse alta pois...

Sä olet ihmetelly miks mä dissaan sun mielipiteitä. Se saa tässä selityksen.

Taas kerran heitit ilmaan väitteen, jossa ei ole mitään järkeä eikä totuuspohjaa. Osumahetkellä pelaajalla on tuossa lantion osalta kiertonopeus 682 deg/s  ja hartioiden osalta 533 deg/s. Se on selkesäti yksi kovimpia näkemiäni tuossa kohdassa swingiä ja kuitenkin kaikki Suomen kärkipelaajta jo tainneet tänne lyöntinsä lyödä.

Tossa käyrät pällisteltäväksi kierron osalta lantiosta ja hartioista. Siitä voit ihan itsekin katsoa, missä kohti ovat huiput ja miten kiihtyy tai hidastuu ja onko kierto pysähtynyt.

tallennettu

Draivi
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #12 : Tammikuu 01, 2010, 15:41:37 »

on kaksi mahdollisuutta. voi tuijotta lukuja ja jänkätä tai sitten voi katsoa ja nähdä sen mikä selvästi on silmien edessä ja oppia. jos haluaa uskoa olevansa oikeassa suosittelen ensimmäistä, jos haluaa oppia ja ymmärtää, suosittelen toista.
mainitsemani asia on erittäin ilmeinen ja selvä fakta...
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #13 : Tammikuu 01, 2010, 15:46:56 »

on kaksi mahdollisuutta. voi tuijotta lukuja ja jänkätä tai sitten voi katsoa ja nähdä sen mikä selvästi on silmien edessä ja oppia. jos haluaa uskoa olevansa oikeassa suosittelen ensimmäistä, jos haluaa oppia ja ymmärtää, suosittelen toista.
mainitsemani asia on erittäin ilmeinen ja selvä fakta...

Sä et oikeesti voi olla noin idiootti.  Sulle annetaan eteen mitatut faktat liikenopeuksista ja sä luota mieluummin huonolaatuseen videokuvaan, jossa edes kvuataajuus ei ole kohdallaan.

Mieti nyt ihan oikeesti hetki omaa touhuas
tallennettu

Draivi
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #14 : Tammikuu 01, 2010, 15:49:47 »

siis toi osuma on íhan mickelson. kyllähän silläkin lantio kiertää. mielikuva vaan on ihan metsässä ja liike suunnat "väärät". kädet eivät todellakaan jatka alas vasempaan vaan lentävät ulos ja perään. ei ole kääntynyt pallon takana. aivan ilmeisiä havaintoja.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 27   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: