Mä en sitä aluksi uskonut, mutta pikkuhiljaa alan olla vakuuttunut siitä mitä Velkka ja Tapsa sanoivat, että mitä enemmän tuota "supinaatioreleasea" tekee, sen enemmän se alkaa pikkuhiljaa ohjata koko muuta ruumiin toimintaa. Kun kumoaa kaikki aikaisemmat kielteiset "iso paha crossaus"-ajatukset päälaelleen ja antaa itselleen härskisti luvan osumanjälkeiseen yber-valtavaan vasemman käden crossaukseen, niin kyllä koko tekeminen muuttuu kummasti.
Kerropa Lavis, kun minä olen kovin ymmälläni, mistä tämä täyskäännös ajattelussa johtuu? En kysy sinulta siksi, että kuittailisin tavalla tai toisella sinulle, vaan siksi, että luulen ymmärtäväni kirjoituksiasi.
Vähän aikaisemmin, kun tätäkin palstaa on lukenut, niin täysillä on vannottu "RR:ään", jossa vasenta kyynärvartta kierretään myötäpäivään. Jos ei näin tehnyt, ei lyönti voinut toimia kunnolla. Ajatuksena oli, että lapa ei ohittaisi käsiä, eikä mitään krossausta tapahtuisi. Esitettiin loistavia kuvia mm. Sörenstamista ja Björnistä, joissa liike näkyi ylikorostuneesti siten, että lapa ei käytännössä mennyt juurikaan lyöntilinjan vasemmalle puolelle ja maila käytännössä "nostettiin" pään yli niskalle. Mitään krossausta ei tapahtunut. Jos lyönnit menivät oikealle, niin nopeutettiin vartalon kiertoa ja jos lyönnit menivät vasemmalle, niin lisättiin RR:ää. Ajatuksena oli, että mitä kovempaa kyynärvartta kiersi myötäpäivään, niin itseasiassa sitä enemmän mailanpää sai nopeutta. Kyynärvartta ei kyennyt kiertämään liikaa myötäpäivään. Toiseen suuntaan kiertäminen oli kompensaatiota, joka tuhosi svingin ja joutui negatiiviseen looppiin, jolloin mailat kannatti heittää roviolle tai tuhota jollain muutta tavalla ja piti harkita liittymistä Martta-kerhoon. Kaikenlainen krossaus oli suurin kirosana, minkä palstoilla saattoi esittää ja esittäjä dumpattiin syvimpään helvettiin, mitä kuvitella saattoi. Tämä oli yksi olennaisimmista osista Hoganin svingiä ja siikrettiä (ei dumppaaminen, vaan muuvi). Beni oli aivan jumalattoman viisas, kun hän ymmärsi jo tuohon aikaan, että vasenta kyynärvartta tulee kiertää hyvin voimakkaasti myötäpäivään. Krossaukset kuuluivat vain ymmärtämättömille klubituuppareille ja pituuslyöntikisoihin, joilla ei ollut mitään tekemistä "oikean" golfin kanssa.
Nyt täällä samat hemmot huutavat kuin yhdestä suusta, että vasemman kyynärvarren kiertäminen myötäpäivään on aivan jumalattoman kamala virhe lyönnissä ja sitä tulee ehdottomasti kiertää vastapäivään, eikä lyönnistä tule oikein mitään ilman voimakasta krossausta. Vasenta kyynärrvartta on pakko kiertää vastapäivään, jos haluaa ymmärtää, miten golflyönti oikeasti toimii.
Tässä menee tälläinen yksinkertainen ihminen vähemmästäkin sekaisin.
Mä olen himassa pyöritellyt itsekin teevadin kokoisia silmiäni kun olen esikatselllut omia viime aikaisia kirjouituksiani.
Oikeastaan mä en tee täyskäännöstä, vaan puolikäännöksen. Mä en vielä luovu pronaatiosta, mä vaan lisään supinaation.
Mutta ei voi mitään. Sinne mennään minne polku vie, sanoi lehmä kun teuraalle meni. Nyt krossataan!