Toukokuu 22, 2012, 12:15:33
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: höpinöitä  (Luettu 996 kertaa)
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« : Joulukuu 29, 2009, 11:45:01 »

Mä en sitä aluksi uskonut, mutta pikkuhiljaa alan olla vakuuttunut siitä mitä Velkka ja Tapsa sanoivat, että mitä enemmän tuota "supinaatioreleasea" tekee, sen enemmän se alkaa pikkuhiljaa ohjata koko muuta ruumiin toimintaa. Kun kumoaa kaikki aikaisemmat kielteiset "iso paha crossaus"-ajatukset päälaelleen ja antaa itselleen härskisti luvan osumanjälkeiseen yber-valtavaan vasemman käden crossaukseen, niin kyllä koko tekeminen muuttuu kummasti.

Kerropa Lavis, kun minä olen kovin ymmälläni, mistä tämä täyskäännös ajattelussa johtuu? En kysy sinulta siksi, että kuittailisin tavalla tai toisella sinulle, vaan siksi, että luulen ymmärtäväni kirjoituksiasi.

Vähän aikaisemmin, kun tätäkin palstaa on lukenut, niin täysillä on vannottu "RR:ään", jossa vasenta kyynärvartta kierretään myötäpäivään. Jos ei näin tehnyt, ei lyönti voinut toimia kunnolla. Ajatuksena oli, että lapa ei ohittaisi käsiä, eikä mitään krossausta tapahtuisi. Esitettiin loistavia kuvia mm. Sörenstamista ja Björnistä, joissa liike näkyi ylikorostuneesti siten, että lapa ei käytännössä mennyt juurikaan lyöntilinjan vasemmalle puolelle ja maila käytännössä "nostettiin" pään yli niskalle. Mitään krossausta ei tapahtunut. Jos lyönnit menivät oikealle, niin nopeutettiin vartalon kiertoa ja jos lyönnit menivät vasemmalle, niin lisättiin RR:ää. Ajatuksena oli, että mitä kovempaa kyynärvartta kiersi myötäpäivään, niin itseasiassa sitä enemmän mailanpää sai nopeutta. Kyynärvartta ei kyennyt kiertämään liikaa myötäpäivään. Toiseen suuntaan kiertäminen oli kompensaatiota, joka tuhosi svingin ja joutui negatiiviseen looppiin, jolloin mailat kannatti heittää roviolle tai tuhota jollain muutta tavalla ja piti harkita liittymistä Martta-kerhoon. Kaikenlainen krossaus oli suurin kirosana, minkä palstoilla saattoi esittää ja esittäjä dumpattiin syvimpään helvettiin, mitä kuvitella saattoi. Tämä oli yksi olennaisimmista osista Hoganin svingiä ja siikrettiä (ei dumppaaminen, vaan muuvi). Beni oli aivan jumalattoman viisas, kun hän ymmärsi jo tuohon aikaan, että vasenta kyynärvartta tulee kiertää hyvin voimakkaasti myötäpäivään. Krossaukset kuuluivat vain ymmärtämättömille klubituuppareille ja pituuslyöntikisoihin, joilla ei ollut mitään tekemistä "oikean" golfin kanssa.

Nyt täällä samat hemmot huutavat kuin yhdestä suusta, että vasemman kyynärvarren kiertäminen myötäpäivään on aivan jumalattoman kamala virhe lyönnissä ja sitä tulee ehdottomasti kiertää vastapäivään, eikä lyönnistä tule oikein mitään ilman voimakasta krossausta. Vasenta kyynärrvartta on pakko kiertää vastapäivään, jos haluaa ymmärtää, miten golflyönti oikeasti toimii.

Tässä menee tälläinen yksinkertainen ihminen vähemmästäkin sekaisin.

Mä olen himassa pyöritellyt itsekin teevadin kokoisia silmiäni kun olen esikatselllut omia viime aikaisia kirjouituksiani.

Oikeastaan mä en tee täyskäännöstä, vaan puolikäännöksen. Mä en vielä luovu pronaatiosta, mä vaan lisään supinaation.

Mutta ei voi mitään. Sinne mennään minne polku vie, sanoi lehmä kun teuraalle meni. Nyt krossataan!  Näyttää kieltä

Ha ha ha voi voi meitä poloisia...! Oliko se mun fysiikkaoppitunti joka sai päät kääntymään ( kaikkien tosiasioiden tunnustaminen ja tunnistaminen ) ?
tallennettu

TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #1 : Joulukuu 29, 2009, 12:38:16 »

Ha ha ha voi voi meitä poloisia...! Oliko se mun fysiikkaoppitunti joka sai päät kääntymään ( kaikkien tosiasioiden tunnustaminen ja tunnistaminen ) ?

Ei Jukka, ei ollut. Sun fysiikkanäkemyksillä ja kyykkypaskalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä koko tän pelin kanssa.  Edelleenkään sä et edes ymmärrä määritelmiä ja liikkeitä niiden taustalla.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 29, 2009, 12:49:44 »

Ei Jukka, ei ollut. Sun fysiikkanäkemyksillä ja kyykkypaskalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä koko tän pelin kanssa.  Edelleenkään sä et edes ymmärrä määritelmiä ja liikkeitä niiden taustalla.

Siinä fukken teoriassa on tärkeää muuten ymmärtää miten kellotaululla kuvaillaan sitä liikkeen jaksotusta...viiteen asti myötäpäivään ( vai oliko se vastapäivään ? )  jne.

Kerroppa TeeAce siitä hieman kuinka kellotaulua luetaan golfopetuksessa...voi olla monella hukassa tuo asia !
tallennettu

TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Joulukuu 29, 2009, 12:53:22 »

Siinä fukken teoriassa on tärkeää muuten ymmärtää miten kellotaululla kuvaillaan sitä liikkeen jaksotusta...viiteen asti myötäpäivään ( vai oliko se vastapäivään ? )  jne.

Kerroppa TeeAce siitä hieman kuinka kellotaulua luetaan golfopetuksessa...voi olla monella hukassa tuo asia !

Se riippuu oppilaasta. AIna välillä on semmosia tapauksia, jossa lukeminen on niin, että perkele kun toi viisari kulkis kovempaa. Yleensä kyllä ennemminkin aika loppuu kesken.
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2009, 16:19:10 »

Okei mä tilasin ajan proolle täällä Oulussa..kyselen häneltä sitten enemmän.

Löytyihän se Jugin kommenttikin tuolta lainaushässäkän keskeltä...

Muista Jugi sitten semmoinen juttu, että yhden proon tunnin aikana ei ihmeitä tapahdu eikä tehdä vaan muutos vaatii omatoimista työtä pron mahdollisesti antamien ohjeiden mukaan. Ja aika ajoin tarkistustunteja missä edistymistä mitataan ja annetaan uusia ohjeita.
Jos tuumaat hänelle kaikkeen mitä hän ehdottaa että se ei onnistu koska sitä ja tätä, niin todennäköisesti pro pokkaa rahat ja sanoo "väkevän näköistä tekemistä" ja lähtee pois.

Toinen vaihtoehto on sitten tämä mun tie, ei käy proolla ja ihmettelee joka lyönnin jälkeen että "miten se nyt tuonne lähti" ja kysellä täällä neuvoja Hymyilee

Kiitos tästä valaistuksesta olin ajatellut ensin mennä proolle kuittaamaan voittamani protunti ja sitten lisä aikaa ja keväällä toinen, mutta taidankin sitten selvitä sillä ilmaisella tunnilla. Ei vaiskaan.
Pelkään kuitenkin että uusilla kepeillä pitää lyödä tunti kaksi ennenkuin saan niillä mitään tuntumaa.
tallennettu

Lavantauti
Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2009, 16:27:55 »

Nyt on taas vaara että hyvä ketju muuttuu paskaksi.
tallennettu
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2009, 16:29:33 »

Ei olis kyllä eka kerta edes tän ketjun historiassa.
tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 31, 2009, 14:18:50 »

Melekin kun muuttais veden viiniksi vai kuinka ?
tallennettu

Pekka Pelimies
Single Player

Profiili
« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2010, 02:29:05 »

Paitsi että tismalleen päin vastoin.
tallennettu

- Chuck Hogan -
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #9 : Tammikuu 02, 2010, 02:49:14 »

Paitsi että tismalleen päin vastoin.

Sehän on sitten terveellisempää...muuttaa viini vedeksi.
tallennettu

Pekka Pelimies
Single Player

Profiili
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2010, 12:12:07 »

Onkohan toi Sesongin tilaisuuden julkisuusarvo innostanut vieraat tänne... 33 vierasta taitaa olla omien havaintojeni paras noteeraus.
tallennettu

- Chuck Hogan -
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: