Toukokuu 22, 2012, 11:53:44
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 59   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hoganin siicretti  (Luettu 34419 kertaa)
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?

Profiili
« Vastaus #15 : Marraskuu 06, 2009, 11:34:46 »

Oikein jännittää mitähän se Lavis meinas...

Jotain tommostahan se Lavis meinas. Mä en nimittäin ihan purematta tuota ranne-voodoota toistaiseksi niele..

Tuosta kyseisestä kuvasarjastahan löytyy netistä hyvätasoiset mustavalkoiset versiot, joissa se maton käyttäytyminen svingin eri vaiheissa näkyy helvetin hyvin.

Mulla taitaa olla ne himassa jollain kovalevyllä. Voisin etsiä huomenna, jos krapulapäissäni jaksan/viitsin.

Asioita joita ei voi erottaa toisistaan, kuten Hogan itse tuossa artikkelin lopussa toteaa. Mutta kyllä tuossa kuvassa on helppo käsistä nähdä, että ei osoita vasen kämmenselkä vasemmalle ei. Ja tuon kun tekee ilman vahvaa jalkatyötä ja rotaatiota, niin on sitten vallan muualla kuin väylällä tai greenilla. Oikeella ja vasemmalla vuoron perään.

Kebaxia myötäillen ja ihmetellen, että minne vasen kämmenselkä oikein osoittaa jos ei kohteesta vasemmalle?! Kohteeseen, maahan, alaviistoon (? Tai ehkö se osoittaa oikealle, mutta oikealle mihin nähden?

Hienosti Mr. H. samaisessa kuvassa kiertyy hartioiden ja käsien osalta synkrossa loopuasentoa kohden, kädet rinnan edessä. Venyttelikö kaveri mitenkä ja kuinka paljon? Oliko kuinka paljon tiukempi kuntosaliohjelma hänellä kuin Mr. Woodsilla?
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Anton
Single Player

Profiili
« Vastaus #16 : Marraskuu 06, 2009, 11:40:06 »

perussiikretti = tämän voi jopa tavallinen tuuppari implementoida

Olen päättänyt että allekirjoittanut pysyy seurravat 1-2 vuotta noissa perussiikrettien implementoinninssa. Keskusteluun osallistun tyhmien kommenttien osalta myös highlevelsiikretteihin liittyen.

Tää on ihan perussiikretti.

Esim näin:

Mutta kun sulla on teräspiikkejä koko jalkaterän sisäsyrjä täynnä, niin tuo voima kohdistuu jonnekkin ihan muualle...

edit. Lisättäköön nyt vielä, että Mega-siicretti ei liittynyt tähän downsvingin eversioon, vaan se tehtiin jo aiemmin. Toiseen suuntaan!!!!! Eli inversio!!!

Onx tämä inversio = ns. Pretorq, eli set-upissa Hoganilla tollanen perussiikretti A) ja BSW & DSW mentiin B):llä eli eversiolla. Oon ollu keskittynnä lähinnä tuohon eversioon.
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2009, 11:45:03 »

Onx tämä inversio = ns. Pretorq, eli set-upissa Hoganilla tollanen perussiikretti A) ja BSW & DSW mentiin B):llä eli eversiolla. Oon ollu keskittynnä lähinnä tuohon eversioon.

Kyllä!

Mega-siicretti-ketjun linkissä pre-torque näkyy helvetin hienosti ja vielä kaksi kertaa peräkkäin, täysin identtisenä!

Pre-setin inversio vähentää huomattavan paljon tarvetta downsvingin tietoisen eversion tekemiseen.

tallennettu
Chipper
Single Player

Profiili
« Vastaus #18 : Marraskuu 06, 2009, 11:53:53 »

Olen päättänyt että allekirjoittanut pysyy seurravat 1-2 vuotta noissa perussiikrettien implementoinninssa. Keskusteluun osallistun tyhmien kommenttien osalta myös highlevelsiikretteihin liittyen.

Esim näin:

Mutta kun sulla on teräspiikkejä koko jalkaterän sisäsyrjä täynnä, niin tuo voima kohdistuu jonnekkin ihan muualle...

edit. Lisättäköön nyt vielä, että Mega-siicretti ei liittynyt tähän downsvingin eversioon, vaan se tehtiin jo aiemmin. Toiseen suuntaan!!!!! Eli inversio!!!

Itse en ole tuota eversiota hirveästi miettinyt, koska mielestäni se tapahtuu itsestään, kunhan vain suorittaa tuon Hoganin painonsiirron oikein. Tietysti stanssi pitää olla kuin Hoganilla. Kun kovalla lattialla Hoganin painonsiirtoa harjoittelee tulevat takimmaisen jalan isovarpaan ja ja nivel hiukan kipeiksi. Joutuu myös käyttämään mattoa jalkojen alla ettei ala jalat lipsumaan.  Olen tuota, ilmeisesti Sevam1:n tärpättipullon korkin kiertämisdrilliä, ihmetellyt ja miettinyt tarvitaanko sitä todella. Itsellä se johtaa hiukan vääränlaiseen tekemiseen, ainakin tällä hetkellä.
tallennettu

Lyö niin kovaa kuin vain pystyt !!
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #19 : Marraskuu 06, 2009, 12:03:50 »

Kun kovalla lattialla Hoganin painonsiirtoa harjoittelee tulevat takimmaisen jalan isovarpaan ja ja nivel hiukan kipeiksi. Joutuu myös käyttämään mattoa jalkojen alla ettei ala jalat lipsumaan.  Olen tuota, ilmeisesti Sevam1:n tärpättipullon korkin kiertämisdrilliä, ihmetellyt ja miettinyt tarvitaanko sitä todella. Itsellä se johtaa hiukan vääränlaiseen tekemiseen, ainakin tällä hetkellä.

Niinkun sanoin, Pre-torque vie pois tietoista eversion tarvetta.  Sitten voi keskittyä rauhassa esim. backshiftiin.
tallennettu
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #20 : Marraskuu 06, 2009, 12:07:20 »

Kun kovalla lattialla Hoganin painonsiirtoa harjoittelee tulevat takimmaisen jalan isovarpaan ja ja nivel hiukan kipeiksi. Joutuu myös käyttämään mattoa jalkojen alla ettei ala jalat lipsumaan.  Olen tuota, ilmeisesti Sevam1:n tärpättipullon korkin kiertämisdrilliä, ihmetellyt ja miettinyt tarvitaanko sitä todella. Itsellä se johtaa hiukan vääränlaiseen tekemiseen, ainakin tällä hetkellä.

Niinkun sanoin, Pre-torque vie pois tietoista eversion tarvetta.  Sitten voi keskittyä rauhassa esim. backshiftiin.

Tämä mullekin tuli mieleen kun katsoin Simon Holmesin käsitystä swingistä. Ei saa relata liikaa taakse.
tallennettu

Anton
Single Player

Profiili
« Vastaus #21 : Marraskuu 06, 2009, 12:11:09 »

Tuleepas tehokkaan ja jämäkän oloinen fiilis lähtöasentoon tuolla Pre-torquella. Just eilen illalla luin tuota Sevamia sieltä sivu 70 ja jotakin, mutta vaakatasossa joten ei tullu testattua!
tallennettu

Raymond Floyd
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #22 : Marraskuu 06, 2009, 12:22:27 »

Pre-Torque on ehdottomasti hyvä. Aika yllättävä tehonlisäys pienellä asialla ainakin omalla kohdalla. Tosin taas vaatii sitten muita palikoita kohdalleen, että ei lisääntyneet jännitteet heitä palloja vasuriin.

Tuossa muuten edelleen perustavaraa, jota nyt ehkä katsoo tarkemmin silmin. Viimeinen kuva tuosta vasemman käden kulusta

http://www.golfwrx.com/forums/uploads/monthly_04_2009/post-71077-1239830478-1_thumb.jpg
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
kebax
Vieras
« Vastaus #23 : Marraskuu 06, 2009, 12:31:00 »

Mulle ei vaivauduta vastaamaan mitään.
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #24 : Marraskuu 06, 2009, 12:34:05 »

Kun mun täysin epäselvään heittoon heität vähintään yhtä epäselvän kysymyksen aiheesta, johon vain itse voi vastata, astuu savolaisuussääntö peliin.

Kyllä mä sitä luen kovasti tuosta mailan varren asennosta ja kuvan kokonaisuudesta. Muiden osalta en tiedä.
tallennettu

Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #25 : Marraskuu 06, 2009, 12:35:23 »

Esim näin:

Nyt kun on torqueita moneen suuntaan, niin pitääkö tuo mun arvelu paikkaansa että aluksi jalat torqueilee eri suuntiin ja sitten etujalan torquen suunta vaihtuu jolloinka molemmat tekee samansuuntaista työtä torquemielessä? Eli siis ensin toinen jalka tekee eversiota ja toinen inversiota ja suunnanvaihdon eka liike on etujalan kierron muuttaminen samansuuntaiseksi kuin takajalassa. Se tuntuisi siirtävän tuon painon tuonne etujalalle ihan itsestään ja silti paine säilyy takajalan pretorquessa luodussa kohdassa.

EDIT: ja voi herranen aika kun tuli taas selvää tekstiä. No ei se ole uutta.
tallennettu

Profiili
« Vastaus #26 : Marraskuu 06, 2009, 12:38:00 »

Mulla oli jo valmis konsepti miten mä lähden tuota omaa rykäisyä viemään parempaan suuntaan. Ei siinä keskitytty kuin ihan perusasioihin. Nyt on kuitenkin tullut kaikenlaisia eversoita, inversioita ja pre-torqueta mitä mä en ole ajatellut yhtään. Mitä tästä vielä tulee. Niin moni asia tapahtui kuin itsestään, kun muutama asia on kohdillaan. Mihin tässä vielä joudutaan.
tallennettu

Lyö niin kovaa kuin vain pystyt !!
Jamasa
Vieras
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2009, 12:49:09 »

Mulla oli jo valmis konsepti miten mä lähden tuota omaa rykäisyä viemään parempaan suuntaan. Ei siinä keskitytty kuin ihan perusasioihin. Nyt on kuitenkin tullut kaikenlaisia eversoita, inversioita ja pre-torqueta mitä mä en ole ajatellut yhtään. Mitä tästä vielä tulee. Niin moni asia tapahtui kuin itsestään, kun muutama asia on kohdillaan. Mihin tässä vielä joudutaan.

Onhan tässä jo se vaara olemassa, että kun noita kaikkia asioita alat miettimään ja toteuttamaan, niin pelistä ei tule hevon helvettiä.
Kohta kun aletaan miettiä miten se pikkuvarvas pitää olla bäkärissä ja avot. Varsinkin jos on aloittelija.

Toki nämä ovat hienoja asioita mutta se miten haluat näitä toteuttaa voi olla toinen juttu. Mistä pitäisi lähteä liikkelle, mitä vaikkapa muutetaan ensin ja minne edetään ja ennenkaikkea miten.
tallennettu
kebax
Vieras
« Vastaus #28 : Marraskuu 06, 2009, 12:50:14 »

Kun mun täysin epäselvään heittoon heität vähintään yhtä epäselvän kysymyksen aiheesta, johon vain itse voi vastata, astuu savolaisuussääntö peliin.

Kyllä mä sitä luen kovasti tuosta mailan varren asennosta ja kuvan kokonaisuudesta. Muiden osalta en tiedä.
Niin että sää pystyt vaan sitten itse vastaamaan kysymyksees? Mun mielestä tuohon kysymykseen ihan oikea vastaus on että vasen kämmenselkä osoittaa vasempaan. Tai sitten siihen toiseen oikeaan. Se että kämmenselkä osoittaa enemmän oikeaan kuin mitä olisi jollain toisella tapaa tehdessä osoittanut ei tarkoita seitä että kämmenselkä osoittaa oikeaan. Eikös täs olis ollu fiksumpaa kysyä että minkälaisessa asennossa vasen käsi on sen sijaan että heitellään tuollaisia kyssäreitä joihin voit vastata vain sinä itse?
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #29 : Marraskuu 06, 2009, 13:03:02 »

Niin että sää pystyt vaan sitten itse vastaamaan kysymyksees? Mun mielestä tuohon kysymykseen ihan oikea vastaus on että vasen kämmenselkä osoittaa vasempaan. Tai sitten siihen toiseen oikeaan. Se että kämmenselkä osoittaa enemmän oikeaan kuin mitä olisi jollain toisella tapaa tehdessä osoittanut ei tarkoita seitä että kämmenselkä osoittaa oikeaan. Eikös täs olis ollu fiksumpaa kysyä että minkälaisessa asennossa vasen käsi on sen sijaan että heitellään tuollaisia kyssäreitä joihin voit vastata vain sinä itse?

Joo.. jälkikätten voi aina ajatella, että miten ton ois voinu tehdä toisin. Mun mielestä tärkeintä on kuitenkin laittaa ihminen miettimään, ei antaa vastauksia.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 59   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: