Toukokuu 22, 2012, 11:46:05
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pääkoppa kuntoon  (Luettu 4290 kertaa)
Chipper
Single Player

Profiili
« : Lokakuu 19, 2009, 19:26:47 »

Johtuukohan tämä herkkä tila Johtajan lupaamien oluiden haaveilemisesta johtuneesta humalatilasta ja siitä seuranneesta krapulasta vai mistä. Mutta pistetään tällainen herkkä aihe.

En tiedä onko muilla samoja ongelmia, mutta itsellä ongelmaksi on muodostunut ensimmäisen/ensimmäisten reikien tuloksen peilaaminen siihen mitä tuleman pitää. Eli en pysty unohtamaan ensimmäisillä rei'illä tullutta tuplaa tai kahta, vaan se "kummittelee" mielessä ja siten monesti tuhoaa kierroksen. Samat tuntemukset tulevat monesti myös epäonnistuneen reiän jälkeen. Krapulassa tulee yleensä pelattua parhaimmat kierrokset vaikka lyönnissä ei silloin ole hurraamista.

Miten tuon miettimisen pystyisi eliminoimaan eliminoimaan?
tallennettu

Lyö niin kovaa kuin vain pystyt !!
Jumbbanen
Green Card

Huono olo..

Profiili
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2009, 19:35:11 »

Ne vain pitää pystyä unohtamaan ja pitää uskoa siihen että pystyy tekemään pari birkkua niin tilanne on nollattu.
Lyhyesti, usko omiin taitoihisi niin onnistut, äläkä jää funtsimaan edellistä tuplaa minuuttia pitempään..

Ennen oli samoja ongelmia mutta sitten ku alko tulemaan alle par:n kierroksia niin unohtui nuo ekojen reikien tuplat kun tiesin pystyväni ne nollamaan parilla birkulla, muistan parikin kisaa/kierrosta jotka aloitin triplalla/tuplalla ja silti pelasin -alle tai par tulokseen..

tallennettu

joskus ollu hcp +2..nykyään 0-2 voi niitä birkku aikoja..
Chipper
Single Player

Profiili
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2009, 19:45:36 »

No tuon olen itsekkin huomannut ettei se ensireikien tulokset mitenkään peilaa lopputulokseen. On tullut hyviäkin kierroksia pelattua vaikka aloittanut kahdella tuplalla (silloin on kyllä tullut pelattua krapulassa). Sitä jotenkin alkanut noiden kierroksien aikana ajattelemaan että ei tässä kannata enää pyristellä vaan pelataan tämä nyt loppuun. Sitten on niitä pöröjä alkanut tulemaan.

Jos yrittämällä yrittää ottaa noita menetettyjä lyöntejä kiinni, niin huonosti on käynyt. Ehkä odotukset ovat turhan korkealla jo lähtiessä.
tallennettu

Lyö niin kovaa kuin vain pystyt !!
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 02, 2009, 01:45:18 »

Jos yrittämällä yrittää ottaa noita menetettyjä lyöntejä kiinni, niin huonosti on käynyt. Ehkä odotukset ovat turhan korkealla jo lähtiessä.

Saakeli, sää oot äijä selvinny käsiin. Vastaus = Liian vähän urheilutyyppistä juomaa alkumatkalla! Ne socketit tulee vasta sitten, kun alkaa tiedostaa, mitä on tulossa ja "ohjailee" sitä mailaa.
tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
Jamasa
Vieras
« Vastaus #4 : Joulukuu 02, 2009, 09:06:09 »

Helppoa sanoa, että ne vaan pitää unohtaa Hymyilee

Mutta tuota noin, Curre se eilen höpötti, että Suomalaiset on liian paljon tuloksen perään. Olisko tässä sitä samaa eli yritetään liikaa tehdä tekemällä tulosta?
Mennyttä on niin helppo murehtia ja sen jälkeen alkaa jo murehtimaan etukäteen tulevaakin. Jostain kirjoita lueskelin, että pitäisi miettiä niitä onnistuneita lyöntejä vaikka olisi reikä mennyt persiilleen. Ja loppujen lopuksi taitaa golfissa olla niin monta "urakkaa" kuin on lyöntejäkin.
Taitaa kaikki tällänen lähteä sieltä itsestä.

Elä hetkessä.
tallennettu
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #5 : Joulukuu 02, 2009, 11:32:31 »

Mulla on ollut sellanen ongelma että kun rangella kaikki menee aivan nappin ja kävelen ykkösteelle on kaikki taas viturallaan..ja pallo lähtee yleensä suoraan eteen oikealle.

Harjoitusswingien puute ja lämpö varmaan vaikuttaa ja oikea mielikuva tekemisen aloittamisesta. Mitä pitäis miettiä ykkösteellä ennen kuin avaa....Shania Twainia vai bäkärin aloittamista ?
tallennettu

Jamasa
Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 02, 2009, 11:39:49 »

Mulla on ollut sellanen ongelma että kun rangella kaikki menee aivan nappin ja kävelen ykkösteelle on kaikki taas viturallaan..ja pallo lähtee yleensä suoraan eteen oikealle.

Harjoitusswingien puute ja lämpö varmaan vaikuttaa ja oikea mielikuva tekemisen aloittamisesta. Mitä pitäis miettiä ykkösteellä ennen kuin avaa....Shania Twainia vai bäkärin aloittamista ?

Ei yhtään mitään.
tallennettu
aakoo64
Bogey Player
**

HCP 7,5

Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 02, 2009, 15:16:33 »

Ei yhtään mitään.

Mieti samoja kuin rangella, jos siellä kerran menee lyönnit sinne minne haluaakin. Mitä olen kuullut, sinulla on paineensieto-ongelma: Kun lyöntien pitäisi onnistua muiden edessä, ne ovat lopputulokseltaan aivan jotain muuta kuin "vapaasti" lyödessä. Ilmeisesti mietit lyöntihetkellä sitten sitä tavoiteltua lopputulosta tai sitä mitä ei saa tehdä. Ja näistä taas ei kummastakaan yleensä hyvä heilahda.
tallennettu

Mitä? Minäkö tyhmä? ... Nyt en ymmärrä... Huh
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2009, 15:46:58 »

Mieti samoja kuin rangella, jos siellä kerran menee lyönnit sinne minne haluaakin. Mitä olen kuullut, sinulla on paineensieto-ongelma: Kun lyöntien pitäisi onnistua muiden edessä, ne ovat lopputulokseltaan aivan jotain muuta kuin "vapaasti" lyödessä. Ilmeisesti mietit lyöntihetkellä sitten sitä tavoiteltua lopputulosta tai sitä mitä ei saa tehdä. Ja näistä taas ei kummastakaan yleensä hyvä heilahda.

Ei välttämättä..takaraivossa on varmaan vaan jyskyttänyt, että kaikki ei ole kunnossa, jotenkin oikeesti ny tuntuu siltä, että uuden gripin kanssa homma on 50% helpompaa kun stanssikin on oikein ja posture. Pitää oottaa kesää, jotta pääsee toteamaan.

....Hymyilee
tallennettu

Jamasa
Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 02, 2009, 15:58:01 »

Ei yhtään mitään.

Mä olen vankasti edelleen sitä mieltä, että ei saa miettiä yhtään mitään. Ei edes sitä mitä rangella.

Ja vaikea on yleisön edessä lyödä jos miettii, että mitä muut miettii mun lyönnistä.
tallennettu
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #10 : Joulukuu 03, 2009, 09:44:21 »

Kohde mielessä ja ajatus toimittaa pallo kohteeseen. Muuta ei tarvita, koska rangella se menee sinne, niin se menee myös kentällä.

Mitä enemmän miettii swingiteknisesti, sitä todennäköisempää on, että miettii myös sitä, meneeköhän pallo tonne... Ja sitten se ei anakaan mene.

Nimim. Fiilispäätä etsimässä - kun vaan sais ne silmät pidetyksi auki.
tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?

Profiili
« Vastaus #11 : Joulukuu 03, 2009, 15:49:56 »

Ei yhtään mitään.

Mä olen vankasti edelleen sitä mieltä, että ei saa miettiä yhtään mitään. Ei edes sitä mitä rangella.

Ja vaikea on yleisön edessä lyödä jos miettii, että mitä muut miettii mun lyönnistä.

Miten tuon toteutat? Tuo on varmasti tavoiteltava tilanne, mutta ymmärtääkseni käytännössä pitää (aivo)kuollut olla ja siinä tapauksessa ei set-upissa pystyssä pysy.

Toistettavasta prosessista luonnehtelisin tässä, vasta-aloittelijalla se voi tarkoittaa "miljoonaa asiaa mitä pitää muistaa" ja vastaavasti kauan pelanneella tuon pitäisi mennä vähän itsestään. Thinkbox, playbox ja mitä näitä pelikonsoleita nyt taas onkaan.

Tarkoitetaanko me samaa asiaa?
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?

Profiili
« Vastaus #12 : Joulukuu 03, 2009, 16:13:55 »

Johtuukohan tämä herkkä tila Johtajan lupaamien oluiden haaveilemisesta johtuneesta humalatilasta ja siitä seuranneesta krapulasta vai mistä. Mutta pistetään tällainen herkkä aihe.

En tiedä onko muilla samoja ongelmia, mutta itsellä ongelmaksi on muodostunut ensimmäisen/ensimmäisten reikien tuloksen peilaaminen siihen mitä tuleman pitää. Eli en pysty unohtamaan ensimmäisillä rei'illä tullutta tuplaa tai kahta, vaan se "kummittelee" mielessä ja siten monesti tuhoaa kierroksen. Samat tuntemukset tulevat monesti myös epäonnistuneen reiän jälkeen. Krapulassa tulee yleensä pelattua parhaimmat kierrokset vaikka lyönnissä ei silloin ole hurraamista.

Miten tuon miettimisen pystyisi eliminoimaan eliminoimaan?

En tiedä pyystyykö kahteen kertaan samaan, mutta mun mielestä aika hyvä kommentti viisaalta mieheltä mentaalipuoleen on että golfkentällä pyritään oikeastaan kontrolloimaan vain kahta asiaa, 1) palloa ja 2) itseään. Tuohon 1) ei koskaan tulla pääsemään 100%, sehän on golfin suola, mutta päästäkseen lähemmäs, pitää tien kulkea tuon 2)-kohdan kautta. Kontrolli 1)stä ilman 2)sta ei yksinkertaisesti toimi. Mä ainakin allekirjoitan tuon, kun ajattelee kierroksia jossa ihan skeida päätöksiä on tullut tehtyä epäoptimaalisessa tunnetilassa, joita ei olisi tehnyt jos olisi osannut siinä kohtaa ajatella selvästi.

En vastannut ihan suoraa kysymykseen, mutta ainakin luontevan epäsuorasti. Suorempi vastaus olkin aikaisemmassa postauksessa.
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Jamasa
Vieras
« Vastaus #13 : Joulukuu 04, 2009, 09:18:42 »

Miten tuon toteutat? Tuo on varmasti tavoiteltava tilanne, mutta ymmärtääkseni käytännössä pitää (aivo)kuollut olla ja siinä tapauksessa ei set-upissa pystyssä pysy.

Toistettavasta prosessista luonnehtelisin tässä, vasta-aloittelijalla se voi tarkoittaa "miljoonaa asiaa mitä pitää muistaa" ja vastaavasti kauan pelanneella tuon pitäisi mennä vähän itsestään. Thinkbox, playbox ja mitä näitä pelikonsoleita nyt taas onkaan.

Tarkoitetaanko me samaa asiaa?

Pitää oikeen miettiä miten mä sen teen. Oikeestaan se alkoi onnistumaan vasta kauden lopussa. Ainoa ajatus harkkasvingissä on se, että kuvittelen sitä pallon lentoa sinne keskelle tai tiettyyn kohtaan väylällä/kernillä. Sitten kun menen pallolle ja asetun lyömään, niin ei mulla vaan ole mitään mielessä enkä mieti mitään taaksevientiä tai Hoganin siikrettejä. Vaikeeta se on ainakin alussa mutta kyllä sen oppii.
tallennettu
tulkaz
Vieras
« Vastaus #14 : Joulukuu 04, 2009, 13:26:48 »

Tuo tuskin on mahdollista.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: