Jumbbanen
Green Card
Huono olo..
|
 |
« : Syyskuu 24, 2009, 22:44:14 » |
|
Eli putterina toimii tuollainen wilson staffin 8865 mittaa tuolla oli 35" ja olen 170cm persjalka, muutaman viikon tuolla yritin leipoa miellyttävää asentoa mutta aina oli sellanen tunne ryppyreijän ympärillä että eihän tää tunnu yhtään hyvälle ja ei voi upota.. Mietein kauan et mitäs tekisin, nyt lyhensin sitä rajulla kädellä 9cm ja on nyt noin 31", nyt pääsen kunnolla "makaamaan" pallon päälle ja tuntuu heti hyvälle ku ottaa asennon ja asentokin on heti kerralla miellyttävä.. osumatki parani huomattavasti. Miksi lyhensin noin paljon niin muistelin että vuosia takaperin ennen välivuosia omistamani 2-ball oli 32" ja se toimi..
Mutta kuinka moni miettii että voisko huono puttaaminen johtua siitä että putteri on liian pitkä, joudut puttaamaan liian pystystä ja putterin lapa on hiukan pystys tai joudut käsiä jännittämään jotta voit putata.. Näitä ainakin näkee paljon ja sitten moni valittelee että kun putti ei kulje..
Löytyykö jostain suositus taulukkoa minkä mittainen sen putterin tulisi olla ja minkälainen se asento oikein on oikeasti..
Nyt ainakin itse saan olla sopivasti kumarassa ja kädet roikkua vapaasti suorassa eikä tarvi jännittää puttauksessa.. kai se on silloin oikein.. tiedä sitten..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
joskus ollu hcp +2..nykyään 0-2 voi niitä birkku aikoja..
|
|
|
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?
|
 |
« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2009, 23:05:55 » |
|
Eli putterina toimii tuollainen wilson staffin 8865 mittaa tuolla oli 35" ja olen 170cm persjalka, muutaman viikon tuolla yritin leipoa miellyttävää asentoa mutta aina oli sellanen tunne ryppyreijän ympärillä että eihän tää tunnu yhtään hyvälle ja ei voi upota.. Mietein kauan et mitäs tekisin, nyt lyhensin sitä rajulla kädellä 9cm ja on nyt noin 31", nyt pääsen kunnolla "makaamaan" pallon päälle ja tuntuu heti hyvälle ku ottaa asennon ja asentokin on heti kerralla miellyttävä.. osumatki parani huomattavasti. Miksi lyhensin noin paljon niin muistelin että vuosia takaperin ennen välivuosia omistamani 2-ball oli 32" ja se toimi..
Mutta kuinka moni miettii että voisko huono puttaaminen johtua siitä että putteri on liian pitkä, joudut puttaamaan liian pystystä ja putterin lapa on hiukan pystys tai joudut käsiä jännittämään jotta voit putata.. Näitä ainakin näkee paljon ja sitten moni valittelee että kun putti ei kulje..
Löytyykö jostain suositus taulukkoa minkä mittainen sen putterin tulisi olla ja minkälainen se asento oikein on oikeasti..
Nyt ainakin itse saan olla sopivasti kumarassa ja kädet roikkua vapaasti suorassa eikä tarvi jännittää puttauksessa.. kai se on silloin oikein.. tiedä sitten..
Empiiristen tutkimusteni perusteella voi sanoa että tuo standardi 35" ei ole hjuva läheskään kaikille. Mulla 32 tai 33" ja muisti pätkii...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY." Raymond Floyd
|
|
|
|
tulkaz
Vieras
|
 |
« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2009, 23:13:05 » |
|
Empiiristen tutkimusteni perusteella voi sanoa että tuo standardi 35" ei ole hjuva läheskään kaikille. Mulla 32 tai 33" ja muisti pätkii... Kylhän tuo 35" on jo melko pitkä töksäytin. Minä oon 186cm lyhyt + pitkäselkäinen ja lyhytkätinen ja mulle toi 35" on ollu aika passeli. Putterin maksimi ylämitta on kyllä olemassa mutta alamittaa rajoittaa ainoastaan se mikä tuntuu itselleen sopivimmalta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Zeta
Green Card
|
 |
« Vastaus #3 : Syyskuu 25, 2009, 11:38:40 » |
|
Itse olen 190cm lyhyt. Mulle putterissa toi 35" on ihan minimipituus, muuten joutuu vetää ittensä vähän turhan kumaraan siihen pallon päälle ja liike ei oo enää luonnollista eikä rentoutunutta. Tarkotuksena ois tossa talven aikana kokeilla vähän pidemmillä varsilla olevia puttereita, ehkä 36-36,5 tuumasia ja kokeilla jos niillä sais aikaan sellasen asennon jossa keskivartalo ois hieman rennompana.
Sitten asiaan: Serkku on sun kanssa melko samanmittanen, taitaa olla pari senttiä lyhyempikin itseasiassa. Helvetin hyvä puttaaja (huom, kirjoittajan subjektiivinen näkemys), mutta jos sille törkkää käteen 35", niin eihän se osu enää edes lehmän perseeseen sillä. Sen oman putterin varsi taitaa olla luokkaa 31-32 tuumaa, joten kaipa tuo varren pituus ihan oikeasti siihen suorittamisen tasoon vaikuttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jamasa
Vieras
|
 |
« Vastaus #4 : Syyskuu 25, 2009, 12:01:40 » |
|
Minä olen taas 186 cm PITKÄ  ja putterin pituus on 34 tuumaa. Tällä hetkellä vaan tuntuma on sellainen, että 35 tuumanen tuntuu ihan liian pitkältä ja kun taas 33 tuumanen liian lyhkäseltä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
asa
Green Card
|
 |
« Vastaus #5 : Syyskuu 25, 2009, 14:54:46 » |
|
Minä myös 186cm:n MITTAINEN ja putteri 33,5". Kysehän on kuitenkin kuinka suorilla/koukussa olevilla käsillä tykkää putteria roikottaa. Tuosta lyhentämisestä sen verran, että jos 9cm:kin varresta pätkäisee, niin saattaa lapa alkaa tuntua aika kevyeltä. Aika paljon muuten näkee porukkaa jotka eivät ole putteriaan miettineetkään lyhentävänsä, mutta pitävät (toisella kädellään) jopa gripin alta kiinni..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #6 : Syyskuu 25, 2009, 19:05:06 » |
|
Aika paljon muuten näkee porukkaa jotka eivät ole putteriaan miettineetkään lyhentävänsä, mutta pitävät (toisella kädellään) jopa gripin alta kiinni..?
Minä olen 188 cm kookas ja olen ihmetellyt tätä samaa asiaa. En ole koskaan vaan keneltäkään näistä tohtinut kysyä, että mitä vittua? Omat setsemän putteriani ovat kaikki 35" pitkiä ja puttaan niillä kuin nuori jumala!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
aaksu
Green Card
|
 |
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2009, 13:59:58 » |
|
Onkos joku täällä huomannu puttauksen helpottuvan malletin avulla ?
Itse ajattelin Taylormaden Rossa Monza Itsy Bitsy Spiderin jouluna hankkia, tuntu testaillessa melkosta mukavalta. Kokemuksia kyseisestä mallista ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaj63
|
 |
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2009, 14:29:08 » |
|
Onkos joku täällä huomannu puttauksen helpottuvan malletin avulla ?
Itse ajattelin Taylormaden Rossa Monza Itsy Bitsy Spiderin jouluna hankkia, tuntu testaillessa melkosta mukavalta. Kokemuksia kyseisestä mallista ?
Itsy Bitsy on varsin loistava putteri, kun siihen silmä tottuu... Muuten sanoisin tuohon "mallet-asiaan"; empiiristen turkimusten mukaan mallet on hyvä harrastuksen alkuvaiheessa kun puttaus on hieman hakusessa, sitten myöhemmin siirtyminen blade-tyyppiin on todennäköistä. Näin meillä. (Myydään vasurin Odyssey White Hot XG SRT)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
You are where you are today, because of the choices you have made in the past.
|
|
|
aaksu
Green Card
|
 |
« Vastaus #9 : Joulukuu 23, 2009, 13:15:23 » |
|
Kävinpäs tuon Itsy Bitsyn joulun kunniaksi ostamassa, eikä se nyt niin isolta ja oudolta näytä niin kuin sanotaan. Tai sit mää vaan näen oudosti. Sunnuntaina pääsee hallille testaamaan, ei vaan jaksais odottaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Snakeshirt
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #10 : Joulukuu 23, 2009, 13:23:48 » |
|
Minä myös 186cm:n MITTAINEN ja putteri 33,5". Kysehän on kuitenkin kuinka suorilla/koukussa olevilla käsillä tykkää putteria roikottaa. Tuosta lyhentämisestä sen verran, että jos 9cm:kin varresta pätkäisee, niin saattaa lapa alkaa tuntua aika kevyeltä. Aika paljon muuten näkee porukkaa jotka eivät ole putteriaan miettineetkään lyhentävänsä, mutta pitävät (toisella kädellään) jopa gripin alta kiinni..?
Minä päätin ottaa putterin varresta 2 tuumaa pois. Silloin siitä tulee 32 tuumainen töksäytin ja kun olen tämmöinen lyhyenläntä (ainakin tässä seurassa) niin voi ottaa gripistä kiinni kunnolla. Saa nähdä olenko kohta ostamassa pidennyspalaa putteriini...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
_________________________ VITT...SAA.....
|
|
|
Snakeshirt
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #11 : Joulukuu 25, 2009, 19:11:46 » |
|
Minä päätin ottaa putterin varresta 2 tuumaa pois. Silloin siitä tulee 32 tuumainen töksäytin ja kun olen tämmöinen lyhyenläntä (ainakin tässä seurassa) niin voi ottaa gripistä kiinni kunnolla. Saa nähdä olenko kohta ostamassa pidennyspalaa putteriini...
Nyt on lyhennysoperaatio tehty ja gripin paikalla on Giant kokoinen winn. Tuota luotettavammalta ei putteri voi enää tuntua, siitä olen ihan varma! Kokeeksi puttasin puttimatolla pari 3 metristä sisään ja maila bägiin odottamaan hallia. Nyt tuli tehtyä hyvä liikku!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
_________________________ VITT...SAA.....
|
|
|
maksy
Green Card
|
 |
« Vastaus #12 : Joulukuu 28, 2009, 18:42:08 » |
|
Luottamuus putteriin on itselleni se tärkein asia. Mallilla ei ole toistaiseksi ollut niin väliä. Viime kaudella tuli pääosin töksyteltyä Mizunon A01 Bettinardilla(31"). Toinen bägissä viihtyvä kapistus on Ben Hoganin BHB1-C Bettinardi(33"). Mittaa itsellä on 182cm. Molempiin on sellainen luotto, että mielellään sitä puttailee(mutta ei mieluusti montaa kertaa).  Gripit on molemmissa Winn AVS, joka on osoittautunut selvästi parhaaksi testatuista. Tärkeintä putterille on, että siinä lukee Bettinardi.  Loput menee sitten tuurin piikkiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|