Toukokuu 20, 2012, 06:46:20
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tom Doak: "Play as it lies."  (Luettu 1556 kertaa)
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?

Profiili
« : Syyskuu 23, 2009, 12:23:42 »

Tämä voisi kiinnostaa kaikkia kentistä ja kentänsuunnitelusta kiinnostuneita: http://www.doakgolf.com/essays.asp?e=minman Amerikan perspektiivistä tosin, ei voi mitään.

Tomin kenttiä ei ole Suomessa, muuten varaan tiiajan ensi viikoksi?
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Southpaw
Green Card

HCP 7,8

Profiili
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2009, 20:30:20 »

Doak lienee Alister MacKenzien ajatusten kannattaja. Golfkentistä ja niiden pelattavuudesta kiinnostuneiden kannattaa hankkia MacKenzien jäämistöstä toimitettu The Spirit of St.Andrews -niminen kirja. Ko. opus avasi ainakin minun silmät kenttäsuunnittelusta jne. Downsidena tietysti se, että suomalaisia kenttiä arvostaa entistä vähemmän.
tallennettu

"Tekniikka- ja tyylivirheet voi aina kompensoida voimalla"
Muumipappa
Green Card

Profiili
« Vastaus #2 : Lokakuu 07, 2009, 20:10:29 »

Tämä voisi kiinnostaa kaikkia kentistä ja kentänsuunnitelusta kiinnostuneita: http://www.doakgolf.com/essays.asp?e=minman Amerikan perspektiivistä tosin, ei voi mitään.

Muumipapalla on avoimesta mielenlaadustaan huolimatta suuria vaikeuksia ymmärtää näitä fundamentalisteja, joiden mielestä ainoa oikea golf on sitä, että mennään Skotlannin nummille lyömään palloa puukepeillä lampaiden sekaan. Juurikin avattiin pitkästä pitkästä aikaa uusi kenttä Skotlantiin ja siellä ei väyliä lainkaan leikata, vaan ruohon lyhentämisestä vastaavat lampaat. Olikohan se suunnittelija vai kentän silmäätekevä, jonka kommentti oli ’as golf should be played’.

Muumipappaa suuresti kummastuttaa moinen menneisyyteen hakeutuminen. Ovatko nämä fundamentalistit oikeasti valmiita menemään muutaman vuosisadan taakse myös muissa asioissa, kuten asumisessa, vaatetuksessa, ruuassa, terveydenhoidossa ja kuljetusvälineistössä? Löytyykö esimerkiksi jalkapallon harrastajien/ammattilaisten joukosta vastaava joukko, joka haikailee entisaikojen kyläyhteisöjen otteluiden perään? Niiden, joissa katsojat eivät välttämättä nähneet pelivälinettä moneen tuntiin, koskapa kentät olivat useiden kilometrien pituisia ja ottelut kestivät useita päiviä.

Ehkäpä näitä historiasta elämänhaluaan hakevia varten sitten pitäisi rakentaa niitä Lassi Tilanderinkin suuresti ihannoimia kenttiä, joilla mittamerkinnöistä ei ole hajuakaan ja seuraava reikä lähdetään pelaamaan suunnilleen edellisen viheriön reunamilta. Etikettikin voisi olla nykyistä olennaisesti tiukempi polvihousu- ja tupsulakkivaatimuksineen eikä naisia tietenkään noille kentille sallittaisi, edes katsojiksi. Näin television aikakaudella Muumipappa ennustelee, ettei noilla kentillä koskaan mitään kilpailuja koskaan pelattaisi, koskapa naiset ja etikettiä noudattamattomat saattaisivat päästä herrain metkuja tutkailemaan peräti internetin välityksellä.

Voisiko nuo kentät vielä jotenkin asettaa satelliittipimentoon, jotta auvoisten aikojen autenttisuus oikeasti saavutettaisiin? Siellä saisivat menneisyyden haamut ja niiden ihannoijat lyödä höyhenpallojaan sokkona lampaiden seassa ja nauttia lajistaan täysin siemauksin. Samaan aikaan Muumipappa pelaisi leppoisaa ja nautittavaa golfia nykyaikaisilla kentillä nykyaikaisin välinein, joskin kehnoin tuloksin, mutta silti lajista täysin siemauksin henkistä pääomaa ja energiaa ammentaen.
tallennettu
tulkaz
Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 07, 2009, 22:07:31 »

Muumipapalla on avoimesta mielenlaadustaan huolimatta suuria vaikeuksia ymmärtää...

Pakko kysyä, että kuka tämä on tämä Muumipappa josta aina puhut?
tallennettu
Juhis
Club Player
*

Profiili
« Vastaus #4 : Lokakuu 10, 2009, 08:06:04 »

Muumipappa on Tove Janssonin kehittämä satuhahmo joka yleisesti ottaen on tosi tollo eikä sen mielipiteistä kannata välittää. Virnistää
tallennettu

The most important shot in golf is the next one.
- Ben Hogan
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 10, 2009, 09:10:11 »

Muumipappa on Tove Janssonin kehittämä satuhahmo joka yleisesti ottaen on tosi tollo eikä sen mielipiteistä kannata välittää. Virnistää

Joo, ja nykystandardeilla se on myös vähän pervo. Kulkee kaupungilla pelkkä silinteri päässään.
tallennettu
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2009, 13:27:57 »

Minulla oli ilo ja kunnia keskutella KEMPELEEN/ Oulunsalon golfkentän suunnittelusta kaverin kanssa ( ruolailutila/keittössämme ) 3 tuntia. Käytiin myös mun teoreemia kenttäsuunnittelusta läpi.
Links tyylinen ja 18 koloa. Alussa ollaan.

Arvasin jo vuosi sitten että tuolla aleella olisi nostetta peliin.
tallennettu

Kualeppi
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 28, 2009, 13:56:29 »

Minulla oli ilo ja kunnia keskutella KEMPELEEN/ Oulunsalon golfkentän suunnittelusta kaverin kanssa ( ruolailutila/keittössämme ) 3 tuntia. Käytiin myös mun teoreemia kenttäsuunnittelusta läpi.

Sori, mutta nyt ei avautunut mulle tää lause.
tallennettu

Nätti veto
Jukka-62
Scratch Player

PROsit...PROfit

Profiili
« Vastaus #8 : Marraskuu 28, 2009, 19:23:32 »

Aika hämärältä se vaikuttaa täällä päässäkin. Kiire oli mennä päiväkävelylle perheen kanssa...go figure it out.
tallennettu

Kupolaattori
Bogey Player
**

NRG; Hcp 3,2

Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2009, 00:34:49 »

Oli vissiin Jugi juottanut tuolle kaverilleen paljon alea, jotta jaksoi noinkin pitkään kuunnella. Sitä tuo vissiin tarkoittaa. Alella nostetta. Jugi kirjoitti vain yhden 'i':n liikaa.
tallennettu

"Viidentuhannen kilon kivipaaden alla on mahdoton hengittää." - Vanha viidakon viisaus
Tirehtööri
Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 30, 2009, 18:41:36 »

Joo, ja nykystandardeilla se on myös vähän pervo. Kulkee kaupungilla pelkkä silinteri päässään.

Ja pelkästään lihoo, kun Tove-täti ei huomannut/kehdannut piirtää poistoreikää hännän alle.. viihtyy myös huomattavan hyvin mehukellarin tasaisen viileässä lämpötilassa Cool
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: