|
Jukka-62
|
 |
« : Heinäkuu 18, 2009, 13:38:53 » |
|
Aamusella harkkarundi paljasti että ilman muutamaa rangepallolyöntiä ei kande lähteä baanalle.
Sarja ketjutettuja liikkeitä tasapainoisesta stanssista ja rento heilautus...kuulostaa helpolta, mutta moni asia voi mennä pieleen ja yleensä ne samat asiat.
Mun pahimmat muistettavat asiat ovat:
1. Tukijalan käyttö ( unohtuu ) 2. Painopiste stanssissa ( monesti liikaa oikealla ) 3. Stanssin leveys ( löytää se oma joka sopii omalle fysiikalle parhaiten ) 4. Grippi ( usein liian löysä ). 5. Osuman tarkkuus ( toppeja ja duffeja liikaa ja muutamia kärkkäreitä ) 6. Lantiokierron terävyys ( usein ajoitus tökkii ja tehot kärsii ) 7. Käsien ja jäsenten ojentaminen niin, että mitään klappia tai löysää ei jää swingiin ( joskus seison stanssissa kuin härski silli ).
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2009, 15:35:44 kirjoittanut Jukka-62 »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #1 : Heinäkuu 18, 2009, 14:07:14 » |
|
Mun swingissä tökkii ihan kaikki tasapuolisesti. Onhan siitä se hyöty ettei tartte tollasia eliminointilistoja rakennella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rauski
Bogey Player

HCP 9,8, kierrosennätys 80, Virvik
|
 |
« Vastaus #2 : Heinäkuu 18, 2009, 22:15:50 » |
|
Aamusella harkkarundi paljasti että ilman muutamaa rangepallolyöntiä ei kande lähteä baanalle.
Sarja ketjutettuja liikkeitä tasapainoisesta stanssista ja rento heilautus...kuulostaa helpolta, mutta moni asia voi mennä pieleen ja yleensä ne samat asiat.
Mun mielestä swingi oli tänäänkin täydellinen, tosin pallo ei sitä tiennyt ja tuli vedettyä pari S:ää, pari slaissia, muutama liian pitkä, jokunen pahasti suoraan vasuriin, muutama lähti oikeelle, pari hyvää draivia, mutta niitä piruja ei löytynyt apiloiden joukosta, pari toppia. Ja tulos tuon täydellisen swingin jälkeen oli 94 ja taas händäri huononi. Ainiin muutama reilun metrin puttikin meni ohi, kun se tanan pallo ei tajua, että mä puttasin suoraan koloon vaan muljahti siitä reunasta. Oli tietty joukossa pari kynttilääkin vaikkei mailalla ole edes tilaa mennä pallon alta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Saakelin, saakelin saakeli
|
|
|
|
Jukka-62
|
 |
« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2009, 09:56:57 » |
|
Mun mielestä swingi oli tänäänkin täydellinen, tosin pallo ei sitä tiennyt ja tuli vedettyä pari S:ää, pari slaissia, muutama liian pitkä, jokunen pahasti suoraan vasuriin, muutama lähti oikeelle, pari hyvää draivia, mutta niitä piruja ei löytynyt apiloiden joukosta, pari toppia. Ja tulos tuon täydellisen swingin jälkeen oli 94 ja taas händäri huononi. Ainiin muutama reilun metrin puttikin meni ohi, kun se tanan pallo ei tajua, että mä puttasin suoraan koloon vaan muljahti siitä reunasta. Oli tietty joukossa pari kynttilääkin vaikkei mailalla ole edes tilaa mennä pallon alta. Aaamukasteessa mullakin jäi neljä puttia 10-20 cm vajaaksi. Yksi drive veteen...yksi lyhyt avaus par 3:lla 25 m pitkäksi...jne...yksi toivotaan toivotaan avaus topiksi ( tee ace tietää tämän....sorrun näihin strategiavirheisiin myös...eli nuppi viileemmäksi ja realismia peliin ).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rauski
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #4 : Heinäkuu 19, 2009, 22:16:37 » |
|
Aaamukasteessa mullakin jäi neljä puttia 10-20 cm vajaaksi. Yksi drive veteen... yksi lyhyt avaus par 3:lla 25 m pitkäksi...jne...yksi toivotaan toivotaan avaus topiksi ( tee ace tietää tämän....sorrun näihin strategiavirheisiin myös...eli nuppi viileemmäksi ja realismia peliin ). Kerro mulle miten voi saada lyhyen avauksen par3:lla pitkäksi. Toi olisi joskus hyvä taito ja opettaisin sen mielelläni pojalleni. Millainen lyönti jne.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jukka-62
|
 |
« Vastaus #5 : Heinäkuu 20, 2009, 10:44:24 » |
|
Aaamukasteessa mullakin jäi neljä puttia 10-20 cm vajaaksi. Yksi drive veteen... yksi lyhyt avaus par 3:lla 25 m pitkäksi...jne...yksi toivotaan toivotaan avaus topiksi ( tee ace tietää tämän....sorrun näihin strategiavirheisiin myös...eli nuppi viileemmäksi ja realismia peliin ). Kerro mulle miten voi saada lyhyen avauksen par3:lla pitkäksi. Toi olisi joskus hyvä taito ja opettaisin sen mielelläni pojalleni. Millainen lyönti jne. Se on hyvin yksinkertaista...lyhyt avaus on esimerkiksi 100 m ja väylällä lippu teeltä 75 m. Maila santuri ja hyvä kontakti..ilmalento 80 m ja rullia 20 m...ei mikään erikoinen esitys....keskelle greenin takaosaa ja lippu greenin etuosassa. Edellisellä kiekalla olisi tullut birdie...nyt tuli tuplaboki.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #6 : Heinäkuu 20, 2009, 11:23:39 » |
|
Epsanjassa lyhyt tarkoitti automaattisesti pitkää kun taas suomessa perille asti on pitkä. Tosin mä ehdi ees sinne asti ennenkuin tulee jo hämärä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rauski
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #7 : Heinäkuu 20, 2009, 11:31:43 » |
|
Aaamukasteessa mullakin jäi neljä puttia 10-20 cm vajaaksi. Yksi drive veteen... yksi lyhyt avaus par 3:lla 25 m pitkäksi...jne...yksi toivotaan toivotaan avaus topiksi ( tee ace tietää tämän....sorrun näihin strategiavirheisiin myös...eli nuppi viileemmäksi ja realismia peliin ). Kerro mulle miten voi saada lyhyen avauksen par3:lla pitkäksi. Toi olisi joskus hyvä taito ja opettaisin sen mielelläni pojalleni. Millainen lyönti jne. Se on hyvin yksinkertaista...lyhyt avaus on esimerkiksi 100 m ja väylällä lippu teeltä 75 m. Maila santuri ja hyvä kontakti..ilmalento 80 m ja rullia 20 m...ei mikään erikoinen esitys....keskelle greenin takaosaa ja lippu greenin etuosassa. Edellisellä kiekalla olisi tullut birdie...nyt tuli tuplaboki. lyhyt avaus on esimerkiksi 100 m ja väylällä lippu teeltä 75 m., siis TÄH?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lavantauti
Vieras
|
 |
« Vastaus #8 : Heinäkuu 20, 2009, 11:33:44 » |
|
Maila santuri ja hyvä kontakti..ilmalento 80 m ja rullia 20 m...ei mikään erikoinen esitys....keskelle greenin takaosaa ja lippu greenin etuosassa. Edellisellä kiekalla olisi tullut birdie...nyt tuli tuplaboki.
Jos lyö santurilla hyvän kontaktin niin pallo ei rulli 20 metriä edes alamäkeen asfaltilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : Heinäkuu 20, 2009, 11:37:22 » |
|
Onkos sillä muuten merkitystä jos on käytössä isopattisanturi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tulkaz
Vieras
|
 |
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2009, 11:50:25 » |
|
Maila santuri ja hyvä kontakti..ilmalento 80 m ja rullia 20 m...ei mikään erikoinen esitys....keskelle greenin takaosaa ja lippu greenin etuosassa. Edellisellä kiekalla olisi tullut birdie...nyt tuli tuplaboki.
Jos lyö santurilla hyvän kontaktin niin pallo ei rulli 20 metriä edes alamäkeen asfaltilla. Ehdit ensin. =)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lavantauti
Vieras
|
 |
« Vastaus #11 : Heinäkuu 20, 2009, 12:35:23 » |
|
Onkos sillä muuten merkitystä jos on käytössä isopattisanturi?
10:stä metristä isopattisanturi on ihan ehdoton peli. Mä en tiedä toimiiko se samalla lailla enää 80:stä. Mä luulen että säkitysprosentti on noin kaukaa enää 20.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jukka-62
|
 |
« Vastaus #12 : Heinäkuu 20, 2009, 20:27:08 » |
|
Jos lyö santurilla hyvän kontaktin niin pallo ei rulli 20 metriä edes alamäkeen asfaltilla. Greeni on paljon alempana kuin lyöntipaikka ja laskeutui viisteiseen maastoon...rulli se kun mä sen todistin 80 metrin päästä. Pysähtyi keskelle greenin takaosaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Finnwin
Club Player

Handsome bastard
|
 |
« Vastaus #13 : Heinäkuu 20, 2009, 20:55:02 » |
|
Jos lyö santurilla hyvän kontaktin niin pallo ei rulli 20 metriä edes alamäkeen asfaltilla. Greeni on paljon alempana kuin lyöntipaikka ja laskeutui viisteiseen maastoon...rulli se kun mä sen todistin 80 metrin päästä. Pysähtyi keskelle greenin takaosaa. Kannattaisiko keskittyä enemmän puttien kuin lyöntien harjoitteluun, kun puteista tuntuu lyöntejä kertyvän?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jukka-62
|
 |
« Vastaus #14 : Heinäkuu 20, 2009, 21:13:44 » |
|
Jos lyö santurilla hyvän kontaktin niin pallo ei rulli 20 metriä edes alamäkeen asfaltilla. Greeni on paljon alempana kuin lyöntipaikka ja laskeutui viisteiseen maastoon...rulli se kun mä sen todistin 80 metrin päästä. Pysähtyi keskelle greenin takaosaa. Kannattaisiko keskittyä enemmän puttien kuin lyöntien harjoitteluun, kun puteista tuntuu lyöntejä kertyvän? Se on totta pari viikkoa sitten vedin femman kahdella "päälle" ja chippi + 4 puttia. Pallo oli juuri kuten Watsonilla vikalla reiällä paitsi rinne jyrkempi ja raffia enemmän välissä...ja sianselkä greeni juuri leikattu ja hiekoitettu...toiudella nopea...jäi eagle taas haaveeksi.... Miten se nyt sanotaan..varma birdie lausutaa poki ja varma eagle taas lausutaan tupla... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|