Toukokuu 20, 2012, 06:04:36
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Golfarena  (Luettu 8633 kertaa)
Boodom
Green Card

Profiili
« : Heinäkuu 17, 2009, 14:18:51 »

Onkos muilla kokemuksia http://golfarena.com ? Suomen kentät mukana vaan mutta riittää mulle:) Statseja  voi merkkaa paljon ja niiden lisäksi asetella erilaisia tavoitteita itselleen mm 100 paria kauden aikana ja seurata sitten miten edistyy. Itte tykkään tosin eniten tosta hot lististä joka vertaa mun peliä kavereitani vastaan, ei kovin lujaa mee just nyt:)
tallennettu
Albatrossi
Vieras
« Vastaus #1 : Heinäkuu 17, 2009, 17:40:37 »

Vähän huonosti kerrottu, että minkälainen tuo tilastointi on (esim. verrattuna Golfpisteen tilastonurkkaan).

Merkataanko väylä-ei-osumista, että onko vasen, oikea, lyhyt vai pitkä?
Merkataanko viheriö-ei-osumista, että onko vasen, oikea, lyhyt vai pitkä? (tähän haluaisin vielä mahdollisuuden merkata vasen-lyhyt, vasen-pitkä, jne.)

Enpä siis viitsinyt rekisteröityä.

Edit: On siellä näköjään ainakin väylä-ei-osumista mahdollisuus merkata vasen, oikea, lyhyt, pitkä...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 17:43:09 kirjoittanut Albatrossi » tallennettu
Boodom
Green Card

Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 17, 2009, 18:47:10 »

Tällä hetkellä voi tilastoida seuraavat:

-Reiän tulos
-Putit
-Väyläosuma (osuma, vasen, oikea, lyhyt & pitkä)
-Chipit
-Sandit
-Rankut

Laskee sitten automaattisesti noiden pohjalta muun muassa GIR:it (green in regulation), scramblet, up and downit, Väylä%, Putit kun GIR jne jne.

Omia tilastoja voi tutkia usealla tavalla:

-Ajanjakson mukaan (2009, viimeinen kierros, 5 viimeistä jne)
-Per kenttä

Mutta noiden lisäksi hauskempia juttuja on kun on muutamia kavereita niin voi helposti katsoa miten kaverit on pelannut ja itse kommentoida omia kierroksia ja kavereiden. Golfpisteen tulosnurkassa ei pysty mitään sosiaalisia juttuja tekee mikä musta kuitenkin golfin sielu:)

tallennettu
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 17, 2009, 20:55:40 »

Musta olis sellainen mielenkiintoinen, joka oli ainakin golf.fi OnLINE-päiväkirjassa. Väylien keskiarvot numerojärjestyksessä. Pisteeseen ei ole alkuinnon jälkeen tullut mitään lisää lupauksista huolimatta. Ei voi kyllä enempää nyt kommentoida sitä, ettei oma oksa katkea. Aamulla GP-team suuntaa GIFT2009:iin. :-)
tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
Boodom
Green Card

Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 17, 2009, 22:35:52 »

Jep, toi on yes. Mutta omat keskiarvot per väylät (kenttä) näkyy kyllä, voi aina verrata viimeistä kierrosta miten keskimäärin on pelannut kyseisen väylän.
tallennettu
golfarena
Green Card

golfarena.com

Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2009, 15:58:36 »

Kiitoksia keskustelusta ja palautteestanne. Olen itse golfarenan kehittäjä ja on hauska lueskella näiltä forumeilta kirjoituksia tästä palvelusta. Ainakin kun keskustelut ovat olleet toistaiseksi hyvin positiivis-henkisiä. Palvelun tarkoitus on siis pääasiassa tarjota web-pohjainen oman statistiikan seuranta "työkalu" - kehittäessämme sivustoa omaan käyttöömme, keksimme, että tässähän olisi ideaa paljon muuhunkin. Pari esimerkkiä toiminnoista joita itse käyttelen: olen asettanut kauden alussa tälle kesälle 10 tavoitetta. Silloin ne tuntuivat realistisilta tavoitteilta, kuten x paria per kierros, tai puttikeskiarvo on esim. alle 2 puttia per väylä. Kesän aikana on kiva seurata miten tavoitteeni elävät ja tottakai kesän jälkeen sitten yhteenveto siitä mikä meni pieleen ja mikä ei. Mielestäni tämä on hyvä tapa myös kehittää omaa peliä.

Toinen hauska piirre ohjelmassa on sosiaalinen kanssakäyminen golfkavereiden kanssa. Voit seurata kaveriesi tuloskehitystä ja jopa vertailla omaa kehitystäsi heihin. Lisäksi voit lueskella kaverien golf-tunnelmia kierrosten jälkeen.

Paljon muutakin palvelussa jo nyt + lisää on tulossa, kunhan kerkeämme tekemään asioita Hymyilee

Sitä ennen haluan toivottaa kaikki tämän viestin lukijat tervetulleeksi golfarenan käyttäjäksi (www.golfarena.com) ja pyytäkäähän kaverinnekin mukaan, jotta saatte oman yhteisönne kasaan. Palvelu on ilmainen ja sitä kehitetään pääasiassa käyttäjiltä tulleiden palautteiden pohjalta!
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #6 : Heinäkuu 21, 2009, 16:04:16 »

Tervehdys vaan golfarenalle.

Jos kiinnostais toteuttaa tuo sellaiseksi, että valmentajallekin olisi tilastoista todellista hyötyä, niin ois kiva jutella jossain vaiheessa muutamista spekseistä. Vuosikausia nimittääin haikaillut oikeesti toimivan systeemin perään.

Muthan saa iltasin klo 21 tai 22 jälkeen kiinni numerosta 0400 485 261
tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 21, 2009, 17:06:36 »

itse joskus merkkailin ylös avauksessa käytetyn mailan jolloinka sai statistiikkaa myös siitä mikä maila kannatti pitää bägissä jos tilastot näytti väylien/greenien missaamisprosentiksi liian suurta ko. mailalla.

En tiedä tarviiko tuota ominaisuutta muut tai joko se on golfarenaan toteutettu mutta jos luppoaikaa löytyy niin senkin voisi toteuttaa Hymyilee
tallennettu

golfarena.com

Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 21, 2009, 17:20:28 »

tuo avauksen maila on meillä ollut mietintämyssyssä jo pitkään. oikeastaan tällä hetkellä ainoa syy miksi emme sitä vielä ole tehneet on se, että olemme yrittäneet pitää palvelun yksinkertaisena. mielestäni tuo on kuitenkin oleellinen asia golfia ja kyllä me sen varmaan joskus teemmekin palveluun Hymyilee oletko jo itse jäsenenä tuolla?
tallennettu
Snakeshirt
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 21, 2009, 18:17:26 »

tuo avauksen maila on meillä ollut mietintämyssyssä jo pitkään. oikeastaan tällä hetkellä ainoa syy miksi emme sitä vielä ole tehneet on se, että olemme yrittäneet pitää palvelun yksinkertaisena. mielestäni tuo on kuitenkin oleellinen asia golfia ja kyllä me sen varmaan joskus teemmekin palveluun Hymyilee oletko jo itse jäsenenä tuolla?
Juu, nyt jo kolmatta minuuttia Hymyilee
tallennettu

**

HyG hcp 14.9

Profiili WWW
« Vastaus #10 : Heinäkuu 21, 2009, 19:27:04 »

Meikäkin syötti sinne muutaman kierroksen ihan kokeeksi. Harmi kun ei muista kunnolla vanhoja kierroksia.
tallennettu
Jokkedokke
Vieras
« Vastaus #11 : Heinäkuu 21, 2009, 19:38:20 »

Ihan ok palvelu.

Tuo avaukseen käytetty maila olisi varsin kiva lisä. Lisäksi tuli mieleen että kun on kiekan syöttänyt voisi näyttää bruttotuloksen lisäksi näyttää myös nettotuloksen.

Yksi asia minkä varsin mielellään tuolla näkisin olisi sellaanen advanced puttistatistiikka. Menivätkö putit pitkäksi vai lyhyeksi, ala- vai yläpuolelta ohi. Ja puttien pituudet.
tallennettu
TeeAce
Global Moderator
Scratch Player

Profiili WWW
« Vastaus #12 : Heinäkuu 21, 2009, 20:45:26 »

Viesti saatu ja voin toki kommentoida täälläkin hieman. Ja vieläpä ehtimättä tutustua koko systeemiin Virnistää

Ensimmäisen putin pituus on must!
Chipeissä voisi olla myös metrit (öpaut-asteikolla) griinin reunasta

Sitten se isoin:

Mun mielsetä U/D ja SS ilmoittaminen prosentteina on hölmöjen touhua, vaikka tourilla sitä tekevätkin. Ne pitäis aina ilmoittaa lukuna "monellalo lyönnillä reikään tilanteen alusta"  Samoin pitäisi olla aina paikka tilanteelle "wedgellä sisään" samalla systeemillä.  Ensin mainitun merkitys korostuu klubipelaajien tilastoinnissa ja jälkimmäinen erityisesti kilpapelaajien touhussa.

Avausmailat, vasen/oikea/lyhyt/pitkä-missit, ovat taas mun mielestä tialstollista kohinaa.

tallennettu

Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
kebax
Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 21, 2009, 21:26:34 »

Nii valkun vinkkelistä luulis pelikertomusten (ei siis mitään melkein-iigeli-talvikerneillä tyylistä pökellystä) olevan hyödyllisintä tavarata. Kertomusten tiivistelmät ei ihan haasteettomimmasta päästä taida olla. Ässällä taitaa kuiteskin olla noi kirkkaana mielessä.
tallennettu
Boodom
Green Card

Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 21, 2009, 21:56:49 »

Tällaiselle klubituupparille tärkeimmät statsit ovat putit, väyläosumat (tai valitettavan usein ei-osumat). Lähipeli tietysti ratkaisee! Itse oon tykästynyt tutkimaan miten GIR prosenttini kehittyy ja onneksi parempaan suuntaan mennään vaikka ei se hyvä oo vielä. Se kertoo musta aika hyvin miten pelaa kokonaisuutena plus puttaus.

Mutta kyllä noi sosiaaliset jutut sittenkin koukuttavinta, kiva vaihtaa kommentteja omista ja kavereitten rundeista kun ovat laittaneet tulokset tonne golfarenaan. Hyviä selityksiä riittää, niissä ei mielikuvitus lopu meiltä golfareilta:)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: