|
poa annua
Vieras
|
 |
« : Kesäkuu 11, 2009, 22:04:09 » |
|
Useimmilla on varmasti mielikuva ilmastuksen vaikutuksesta giinien nopeuteen, jos arvaan, niin useimmat varmasti uskovat nopeuden hidastuvan  , vai olenko väärässä  Mutta "totuus" on tarua ihmeellisempi ainakin jos omat "tutkimukset" pitävät paikkansa. Olen jo useamman kerran mittaillut nopeuksia ilmastus kertojen aikana ja tullut siihen tulokseen, että nopeudet muuttuvat pelkkään leikkaukseen verrattuna seuraavasti. Leikkuun jälkeen, ilmastus 12mm tapilla, 15cm syvyyteen, 9 cm reikävälillä, takarulla alhaalla, nopeus kasvaa (normaalilla griinillä) 10-15%, kun tähän vielä lisätään (pakollinen) jyräys, meillä TRU-TURF sivuttainajettava, niin nopeuden muutos on jo merkittävä, eli pelkkään leikkuuseen nähden nopeus kasvaa jopa 35% Tällä haluan kertoa sitä, että älkää nyt ihmeesssä "repikö pelihousujanne" , kun kuulette griinien ilmastoinnista, ei se homma griinejä "pilaa", päin vastoin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
EFC
Bogey Player

HyG hcp 14.9
|
 |
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2009, 22:06:28 » |
|
Useimmilla on varmasti mielikuva ilmastuksen vaikutuksesta giinien nopeuteen, jos arvaan, niin useimmat varmasti uskovat nopeuden hidastuvan  , vai olenko väärässä  Mutta "totuus" on tarua ihmeellisempi ainakin jos omat "tutkimukset" pitävät paikkansa. Olen jo useamman kerran mittaillut nopeuksia ilmastus kertojen aikana ja tullut siihen tulokseen, että nopeudet muuttuvat pelkkään leikkaukseen verrattuna seuraavasti. Leikkuun jälkeen, ilmastus 12mm tapilla, 15cm syvyyteen, 9 cm reikävälillä, takarulla alhaalla, nopeus kasvaa (normaalilla griinillä) 10-15%, kun tähän vielä lisätään (pakollinen) jyräys, meillä TRU-TURF sivuttainajettava, niin nopeuden muutos on jo merkittävä, eli pelkkään leikkuuseen nähden nopeus kasvaa jopa 35% Tällä haluan kertoa sitä, että älkää nyt ihmeesssä "repikö pelihousujanne" , kun kuulette griinien ilmastoinnista, ei se homma griinejä "pilaa", päin vastoin  Jep, Hyvinkäällä ilmastoitiin joku viikko sitten ja olin samana päivänä hukkaamassa palloja kentällä. Niin ja tosiaan oli muuttuneet liukkaammiksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
TeeAce
|
 |
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2009, 22:44:38 » |
|
Useimmilla on varmasti mielikuva ilmastuksen vaikutuksesta giinien nopeuteen, jos arvaan, niin useimmat varmasti uskovat nopeuden hidastuvan  , vai olenko väärässä  Mutta "totuus" on tarua ihmeellisempi ainakin jos omat "tutkimukset" pitävät paikkansa. Olen jo useamman kerran mittaillut nopeuksia ilmastus kertojen aikana ja tullut siihen tulokseen, että nopeudet muuttuvat pelkkään leikkaukseen verrattuna seuraavasti. Leikkuun jälkeen, ilmastus 12mm tapilla, 15cm syvyyteen, 9 cm reikävälillä, takarulla alhaalla, nopeus kasvaa (normaalilla griinillä) 10-15%, kun tähän vielä lisätään (pakollinen) jyräys, meillä TRU-TURF sivuttainajettava, niin nopeuden muutos on jo merkittävä, eli pelkkään leikkuuseen nähden nopeus kasvaa jopa 35% Tällä haluan kertoa sitä, että älkää nyt ihmeesssä "repikö pelihousujanne" , kun kuulette griinien ilmastoinnista, ei se homma griinejä "pilaa", päin vastoin  Täytyy sanoa, että ilmastuksen suhteen on kulttuuri kehittyny kuluneina vuosina vallan hemmetisti. Ennen tehtiin rautakangen kokosilla tapeilla reikää ja ajettiin metri soraa päälle. Nyt on löytyny jo 8mm tappeja ja hienoa hiekaa... sekä... jees... ennen niin hemmetin kielletty jyrä. Onkohan Suomessa millään kentällä käytössä tuollaista käsin ajettavaa rei'ityskonetta, jossa harja perässä. Katellu maailmalla kun sillä tekevät ja 3 tunnin päästä ei juuri jälkeä griissä erota.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!
|
 |
« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2009, 09:13:14 » |
|
Olin kyllä repiä, kun olin juhannusviikolla NRG:ssä treenaamassa chippiputtigreenillä Pietiläisellä.
Reikäkone tuli, kun olin ladannut pallot greenin laitaan. Isoja koloja, mutta jyrämies seurasi perässä ja Poan työmiesten tai liekö ollut myös mestari itse, lähdettyä oli greeni lähes samanveroisessa kunnossa kuin ennen operaatiota - hyvää työtä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä. - Chuck Hogan -
|
|
|
Kupolaattori
Bogey Player

NRG; Hcp 3,2
|
 |
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2009, 22:10:55 » |
|
Pietiläisellä
Pentikäisellä. Löysitkö muuten fore-mittaan leikattua lyöntialuetta? Reikäkone tuli, kun olin ladannut pallot greenin laitaan. Isoja koloja, mutta jyrämies seurasi perässä ja Poan työmiesten tai liekö ollut myös mestari itse
Poa itse istui tikkaustraktorin ratissa. Mestarimme ei noihin hommiin itse osallistu. lähdettyä oli greeni lähes samanveroisessa kunnossa kuin ennen operaatiota - hyvää työtä.
Samanveroisessa? Paremmassa. Tai ainakin huomattavasti nopeammassa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Viidentuhannen kilon kivipaaden alla on mahdoton hengittää." - Vanha viidakon viisaus
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #5 : Heinäkuu 10, 2009, 02:16:31 » |
|
Pietiläisellä
Pentikäisellä. Löysitkö muuten fore-mittaan leikattua lyöntialuetta? Oli siellä jotain lyhyttä sen lutakon edessä. Sieltä chippailin eri lipuille ja siittä sitten kohti ykköstiitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arska
Bogey Player

NRG, hcp 14
|
 |
« Vastaus #6 : Heinäkuu 10, 2009, 08:50:32 » |
|
Oli siellä jotain lyhyttä sen lutakon edessä. Sieltä chippailin eri lipuille ja siittä sitten kohti ykköstiitä.
Siis tä? Minkä lutakon? Chippailitko seiskan vai kasin kernille  Rangella mitään lutakkoa ole.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arska
Bogey Player

NRG, hcp 14
|
 |
« Vastaus #7 : Heinäkuu 10, 2009, 08:54:03 » |
|
Tai ainakin huomattavasti nopeammassa.
Justiinsa näin. Pääsi Arskankin yllättämään pahasti, kun ensin oli kisa Kartanolla ja sitten Riverin reikäkerneille puttaamaan. Tuli herkästi böödistä böögi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #8 : Heinäkuu 10, 2009, 09:05:32 » |
|
Oli siellä jotain lyhyttä sen lutakon edessä. Sieltä chippailin eri lipuille ja siittä sitten kohti ykköstiitä.
Siis tä? Minkä lutakon? Chippailitko seiskan vai kasin kernille  Rangella mitään lutakkoa ole. River 17 ja rangen välissä on joku savikuoppa. Sen ja palloautomaatin välissä olin siis. Ja mattopaikkoihin nähden poikittain mää niitä palloja rangen suuntaan siittä lakasin ja loppailin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|