|
kebax
Vieras
|
 |
« : Kesäkuu 08, 2009, 14:57:24 » |
|
KASTELULAITTEEN KANNET
Paikallissääntö: Kastelulaitteiden kannet ovat kiinteitä haittoja. Mikäli kastelulaitteen kansi tai muu haitta on enintään kahden mailanmitan päässä pelattavan viheriön reunasta ja sijaitsee pallon ja reiän välissä, saa pelaaja vapautua haitasta seuraavasti: Pallon ollessa viheriön ulkopuolella, mutta ei kuitenkaan esteessä ja enintään kahden mailanmitan päässä haitasta, saadaan se nostaa, puhdistaa ja pudottaa lähimpään paikkaan, joka vapauttaa haitasta, mutta ei lähemmäksi reikää eikä esteeseen tai viheriölle.
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Kun mulla on sellainen kutina ettei Pekka Pelimies tuota eilen ymmärtänyt hyväkseen käyttää. Mä ehdotin vapaata droppia kuvatunkaltaisessa tilanteessa, mutta Petski meinas että MIDeillä oli tuomittu aisa toisin. En kyl enää muista että miten.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2009, 22:55:04 kirjoittanut kebax »
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!
|
 |
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2009, 23:04:49 » |
|
Olin ottamassa tilanteessa vaparia, kun fringella 15 cm pallon edessä "puttilinjalla" mollotti kansi.
Jyväskylän mies sanoi, ettei saa, kun se ei haittaa lyöntiasentoa, eikä mun tarvinnu seistä sen päällä. Väylällä olisin kyllä ollut samaa mieltä ao:n kanssa, mutta suostuin silloinkin zippaamaan.
Ei tullut paikallissääntöjä tarkastettua silloin. Midillä on omat bumaskat jaossa.
Sitäkään en tarkastanut, mitä niissä sanotaan liiton suosittamien paikallissääntöjen käyttämisestä - Rookiemoka.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä. - Chuck Hogan -
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2009, 11:20:28 » |
|
Mää oon kyl kuullut et MIDillä pelaa jos jonkunnäköistä sääntötuntemusta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2009, 22:45:09 » |
|
Jyväskylä sucks, seniili taisi olla, varmaan äijä muisteli jotain vanhaa... Kasvatukseen on kuulunut golfsääntöpläjäys. Kotiväkeä on ollut liiton toimikunnassa, mutta toi oli ihan kisajännityslisä ensikertalaisella. Enää mua ei myydä, zekkasin ne Midin paikalliset, jos on 2 mailan sisällä greenistä, saa vapaan ropin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
PinkTee
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2009, 22:52:24 » |
|
se pallo pitää siihen kannen lähelle yrittää... eik sitä vois yrittää suoraan sin kuppihin tai ainaski riinille asti. onhan tuo kansiki pyöree ...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2009, 01:02:39 » |
|
se pallo pitää siihen kannen lähelle yrittää... eik sitä vois yrittää suoraan sin kuppihin tai ainaski riinille asti. onhan tuo kansiki pyöree ... Niin siis määhän löin näytöstyyliin ihan pirruutani täsä taannoin Hugolla piilokannen päälle. Ihan vaan sen takia että saisin geipiin sääntöpalstalle ketjun aikaiseksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2009, 08:32:55 » |
|
Tulee aina silloin tällöin ahaa-elämys.
Tilanteessa olisin saattanut vapautua myös greenille. Ihan tarkkaan en greenin reunan muotoa tuolla kohtaa muista, mutta pieni lobe siinä oli lipun suuntaan. Mailanmitta olisi saattanut riittää pallon droppaamiseen greenin puolelle!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
EFC
Bogey Player

HyG hcp 14.9
|
 |
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2009, 15:04:01 » |
|
Mailanmitta olisi saattanut riittää pallon droppaamiseen greenin puolelle!
Olisit dropannut greenille?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2009, 15:18:15 » |
|
Olisit dropannut greenille? Kyllä vaan. Joskus saa sääntöosaamisesta huomattavaa etua, niin kuin eilen. Pelaamaton paikka polven korkuisessa heinässä. Penaltti ja lipun linjassa 60 metriä taaksepäin, niin pääsi väylän reunaan ja tööttäämään lähestymisen lipulle. Bogilla selvittiin, eikä parkaan ollut kaukana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
TeeAce
|
 |
« Vastaus #9 : Kesäkuu 19, 2009, 15:34:44 » |
|
Olisit dropannut greenille? Oiskohan pelannukin vielä väärästä paikasta...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #10 : Kesäkuu 19, 2009, 16:33:15 » |
|
Näiden juonenkäänteiden jälkeen katson sopivaksi siteerata itseäni: Mää oon kyl kuullut et MIDillä pelaa jos jonkunnäköistä sääntötuntemusta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bulls Hit
Bogey Player

|
 |
« Vastaus #11 : Kesäkuu 19, 2009, 18:31:43 » |
|
Näiden juonenkäänteiden jälkeen katson sopivaksi siteerata itseäni: Mää oon kyl kuullut et MIDillä pelaa jos jonkunnäköistä sääntötuntemusta.  Tässä sä oot täysin oikeassa. Tosin kaikissa kisoissa, kaikissa sarjoissa, ympäri maailman, on tilanne sama.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Flipping and sliding
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

|
 |
« Vastaus #12 : Kesäkuu 19, 2009, 18:33:56 » |
|
Olisit dropannut greenille? Oiskohan pelannukin vielä väärästä paikasta... Tässä tapauksessa luultavasti niin olis käynyt... 20-3 c. (iii)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2009, 18:35:32 kirjoittanut Pekka Pelimies »
|
tallennettu
|
|
|
|