Toukokuu 20, 2012, 05:47:09
Uusia viestejäUusia viestejä

Äänestys
Kysymys: Löytyykö bägistäsi sääntökirja  (Äänestys päättynyt: Joulukuu 03, 2008, 23:38:53 )
Kyllä, aina mukana ja valmiina - 10 (55.6%)
Ei, muistan kaikki säännöt muutenkin - 3 (16.7%)
Mikäseo? - 5 (27.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 12

Sivuja: [1] 2   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sääntökirja  (Luettu 3204 kertaa)
Minja
Bogey Player
**

MGC hcp 25,5

Profiili
« : Marraskuu 28, 2008, 23:38:53 »

Miten on, säännöistä saa paljon keskustelua aikaan ja on ideaalia että sääntökirjaa roudataan mukana.
Mutta kuinka monella se todellisuudessa on mukana?
Itse en ole törmännyt vielä kehenkään kellä se olisi bägissä...
tallennettu

It gets down to what it´s all about, doesn´t it? Making the wrong move at the right time.
Tukki
Bogey Player
**

Puttaaminen ei ole persiistä!!1

Profiili
« Vastaus #1 : Marraskuu 28, 2008, 23:54:08 »

Miten on, säännöistä saa paljon keskustelua aikaan ja on ideaalia että sääntökirjaa roudataan mukana.

Mulla on!!1

No mutta et oo osunu lopen samaan flaittiin  Epävarma
tallennettu

Elä saatana!!1
Minja
Bogey Player
**

MGC hcp 25,5

Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 29, 2008, 00:01:03 »

Mulla on!!1

Se asia pitää korjata ensi kaudella  Iskee silmää
tallennettu

It gets down to what it´s all about, doesn´t it? Making the wrong move at the right time.
Tukki
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2008, 00:14:59 »

Mulla on!!1

Sehän passaa  Hymyilee

Pitäskö ihan sääntökirjaa tutkailla?  Virnistää
tallennettu

Elä saatana!!1
Minja
Bogey Player
**

MGC hcp 25,5

Profiili
« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2008, 00:17:15 »

Mulla on!!1

Sehän passaa  Hymyilee

Ristitään kädet ja polvet boksissa ja ruvetaan hartaiksi?  Virnistää  Virnistää  Virnistää
tallennettu

Tukki
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2008, 00:25:10 »

Mulla on!!1

Sehän passaa  Hymyilee

Ristitään kädet ja polvet boksissa ja ruvetaan hartaiksi?  Virnistää  Virnistää  Virnistää

Sehän passaa! Virnistää
tallennettu

Elä saatana!!1
Kettu
Global Moderator
Green Card

Profiili
« Vastaus #6 : Marraskuu 29, 2008, 02:00:30 »

Kyllä se siellä bägissä oli mukana, et vaan tutkinut tarpeeksi tarkkaan  Iskee silmää
tallennettu
Muumipappa
Green Card

Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2008, 09:33:20 »

Muumipappa on tavannut ainakin yhden, mutta mistäpäs Minja tietää kenellä kirja on mukana, jos sitä ei kierroksen aikana oteta esiin? Eipä ole koskaan keneltäkään tullut kysyttyä, että 'onkos sinulla muuten sääntökirjaa bägissäsi?'. Aina on löytynyt jokin muu keskustelunavaus.
tallennettu
Minja
Bogey Player
**

MGC hcp 25,5

Profiili
« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2008, 11:02:21 »

Muumipappa on tavannut ainakin yhden, mutta mistäpäs Minja tietää kenellä kirja on mukana, jos sitä ei kierroksen aikana oteta esiin? Eipä ole koskaan keneltäkään tullut kysyttyä, että 'onkos sinulla muuten sääntökirjaa bägissäsi?'. Aina on löytynyt jokin muu keskustelunavaus.

Totta, eihän tuota tule aina kysyneeksi.
Mutta on ollut kyllä paljon kierroksia että sitä olisi tarvittu, eikä kukaan ole opusta esiin kaivanut.
Tietysti syynä voi olla se, että ollaan oltu kaikki harkkarundeilla.

Tosin oma mielipiteeni on, että oli harkkarundi tai mikä vaan, niin jos tulee tilanne missä sääntöjä joutuu miettimään, niin eikö olisi hyvä heti tarkastaa se oikea tulkinta? Eikä vasta sitten klubilla kysellä joltain?

Esimerkkitilanne josta kysyin silloin tuolla GP palstallakin.
Löin pallon bunkkeriin jossa se jäi makaamaan haravaan kiinni. Kun haravaa nostaa pois, pallo liikkuu ja niiltäkään sijoilta ei pystynyt lyömään.
Itselleni ei vastaavaa tilannetta ollut koskaan käynyt ( eikä muille samassa lähdössä olleille ) joten tuossa olisin ehdottomasti halunnut tarkastuksen kirjasesta.

Ja sanottakoon vielä, että pelaan n. 85% kierroksista tuntemattomien henkilöiden kanssa. Koska samalla kentällä ei pelaa kukaan ystäväni/tuttuni.
tallennettu

Muumipappa
Green Card

Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2008, 13:38:17 »

Ja sanottakoon vielä, että pelaan n. 85% kierroksista tuntemattomien henkilöiden kanssa. Koska samalla kentällä ei pelaa kukaan ystäväni/tuttuni.

Eikös Talmassa pelaa ainakin Vasen Pakki, Bulls Hit, Myy, Lavantauti ja KL? Ja Rymy-Eetukin. Eikö kukaan koskaan satu samaan flaittiin? Sinun pitää tehdä itseäsi tykö  Iskee silmää

Tuo sääntökirjan mukana pitäminen on varmasti ihan hyvä juttu, mutta kuinka moni sieltä jotakin tarvittaessa löytää? Ei ole ihan aina helppoa, ainakaan Muumipapalle. Pitäisi harjoitella sen käyttöä enemmän.
tallennettu
Minja
Bogey Player
**

MGC hcp 25,5

Profiili
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2008, 13:41:07 »

Eikös Talmassa pelaa ainakin Vasen Pakki, Bulls Hit, Myy, Lavantauti ja KL? Ja Rymy-Eetukin. Eikö kukaan koskaan satu samaan flaittiin? Sinun pitää tehdä itseäsi tykö  Iskee silmää

Tuo sääntökirjan mukana pitäminen on varmasti ihan hyvä juttu, mutta kuinka moni sieltä jotakin tarvittaessa löytää? Ei ole ihan aina helppoa, ainakaan Muumipapalle. Pitäisi harjoitella sen käyttöä enemmän.

Myyn, KL:n ja Eetun tiedän ulkonäöltä ja pari kertaa heidän kanssaan pelannut, nuita muita en tunnistaisi vaikka sattuisin samaan flaittiin   Epävarma
Eikä se oikeastaan haittaa, vieraiden kanssa on ihan hauska pelailla  Hymyilee

Mutta se on kyllä outoa, että vaikka siellä pelaisi kuinka paljon, niin harvoin sattuu edes niitä samaan flaittiin kenen kanssa on joskus aiemmin pelannut.
Tuleepahan uusia naamoja tutuksi  Hymyilee
tallennettu

Jamasa_Lupe
Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 29, 2008, 20:45:53 »

Mulla on kotimainen ja ulkomaalainen sääntökirja bägissä mukana. Joku alkaa jotain älytöntä väittään kentällä, niin kiva iskee kirja käteen ja sanoo, että näytäs nyt se tuolta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2008, 22:05:57 kirjoittanut Jamasa_Lupe » tallennettu
Tukki
Bogey Player
**

Profiili
« Vastaus #12 : Marraskuu 29, 2008, 20:56:59 »

Niin toi mun sääntökirja on sekunnin kaks kastunu mutta kyllä sieltä asja löytyy  Näyttää kieltä
tallennettu

Elä saatana!!1
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!

Profiili
« Vastaus #13 : Joulukuu 01, 2008, 10:15:11 »

Niin toi mun sääntökirja on sekunnin kaks kastunu mutta kyllä sieltä asja löytyy  Näyttää kieltä

Alkuperäiskielinen sääntökirja ja Randan "musta lista"löytyy minigripistä. Kosteuskin pysyy poissa lehtien välistä, jos kerta kesään vaihtaa pussin.

...Tuo sääntökirjan mukana pitäminen on varmasti ihan hyvä juttu, mutta kuinka moni sieltä jotakin tarvittaessa löytää? Ei ole ihan aina helppoa, ainakaan Muumipapalle. Pitäisi harjoitella sen käyttöä enemmän.

Papan viimeisessä lauseessa piilee viisaus. Sisäistettyjen sääntöjen numeroitakaan ei tahdo muistaa, jos ei kertaile säännöllisesti.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2008, 10:29:19 kirjoittanut Pekka Pelimies » tallennettu

Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä.
- Chuck Hogan -
Anton
Single Player

What is the value of one stroke?

Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 02, 2008, 12:37:38 »

Löytyy, mutta mahtaakohan mun olla enää voimassa? Loppui kai v. 2007 ja on ulkomaankielinen, joten saatan esim dropata aivan haturalleen. Ilmankos scratch antaa odottaa.
tallennettu

"The reason people don't shoot lower scores is that most people dont know how to PLAY."
Raymond Floyd
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: