|
kebax
Vieras
|
 |
« : Toukokuu 04, 2009, 11:09:25 » |
|
Kirjoittelin kesällä 2006 kotikenttäni auetessa siitä lyhyesti pari juttua plokiini. Lyhentelin niitä lisää ja yhdistin ne nyt tänne. Ja yritin vähän jatkaakin juttua.
Kentän layout on selkeä ja johdonmukainen. Griineiltä jatketaan aina suoraan tiiauspaikoille ja ’Next tee’ –kylttejä ei tarvita. Yleensä pelilinjat ovat selkeästi nähtävissä, tosin paikoittain on yksityiskohtia hieman piilossa. Tilaa riittää lähes joka reiällä, mutta määrättömästi ei väyliltä auta poiketa.
Etuysi nousee alun neljä reikää pikkuhiljaa ylöspäin mutta ensimmäisellä parvitosella putoaa tuon nousun kokonaan alas. Sitten seuraava parkolkki ylös ja parnelkku alas. Loppu onkin kohtalaisen tasaista. Rytmitys toimii.
Takalenkki on tasaista plättyä koko matkalta. Tilaa on ajoittain vähemmän kuin etuysillä varsinkin tämän ysin ensimmäisellä reikällä. Parkolmosia on kolme, samoin parfemmoja. Luulisin että myös parnelkkuja on kolme.
Esteitä kentälle on ripoteltu ihan riittävästi ja vettäkin on vallan kiitettävästi. Tosin pelissä nuo vedet eivät juurikaan ole. Parkolmoset ovat pääosin sen mittaiset että niitä pääsee lyömään täydellä svingillä. Parviitoset, yhtä lukuunottamati, pelimies vetää kahdella päälle. Griinit ovat riittävän isot ja asemoitukin kohtalaisen hyvin. Griinit ovat suojatut melko hyvin bunkkereilla. Kenttä on leppoisa mutta tarjoaa kuitenkin kaikenlaisia haasteita.
Kunnollisia harjoitusalueita ei oikeastaan ole, tosin rangella pääsee lyömään ihka oikealta ruoholta. Rangen vieressä on chippiviheriö bunkkereineen ja klubin kyljessä puttiviheriö. Peruskenttien tapaan näitä ei selkeestikään ole mietitty vaan ovat se välttämätön paha joka pitää jotenkin järestää. Itse en reenaamisesta välitä, mutta olishan se mukava jos reenihimoisilla olis kunnon paikat. Ruohorangesta on muuten sanottava vielä sevverta että se leikataan lyhyemmäksi kuin Everstin väylät. Pääsee kokeilemaan alustaa sellaisena kuin se pitäisi olla.
Klubi on sellainen kuutio ulkootapäin ja sisältä kuin Esson baari. Tosin ny viihtyvyyttä saadaan lisää kun terassi katettiin ja sinne tulee sohvat. Sopii siinä sitten bearin seurassa löhöillä ja katsoa kuinka ysin griinin lähestymisyritykset pulahtavat veteen. Ravintolassa häärää paikallisen pubin, muuten taitaa olla nykyään suomen vanhin, pitäjä. Peterin poppoon sapuskat maistuu aina, varsinkin kesemmällä se grillattu siika, nam.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2009, 11:25:53 kirjoittanut kebax »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
TeeAce
|
 |
« Vastaus #1 : Toukokuu 04, 2009, 11:17:03 » |
|
Ruohorangesta on muuten sanottava vielä sevverta että se leikataan lyhyemmäksi kuin Everstin väylät. Pääsee kokeilemaan alustaa sellaisena kuin se pitäisi olla.
Loistavaa! Tulikin mieleen, että otettiin Panossa rangesta kuva pallon kera. Pitää pyytää Heikiltä se ja laittaa malliksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2009, 13:26:56 » |
|
Parkolmosia on kolme, samoin parfemmoja. Luulisin että myös parnelkkuja on kolme.
Näistä mä nautin! Ja muutenkin syntyi kuva kohtuullisella vaivalla pelattavasta kentästä. MInä vihaan pitkiä siirtymiä koska en harrasta suunnistusta tai vaellusta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2009, 13:37:19 » |
|
Parkolmosia on kolme, samoin parfemmoja. Luulisin että myös parnelkkuja on kolme.
Näistä mä nautin! Ja muutenkin syntyi kuva kohtuullisella vaivalla pelattavasta kentästä. MInä vihaan pitkiä siirtymiä koska en harrasta suunnistusta tai vaellusta. Pisin siirtymä on klubilta kymppitiille. Tähän on ajoittain väläytelty ideaa vaihtaa ysit päikseen jolloin takaysi bearin jälkeen nytkähtäisi vaivattomammin liikkeelle. Se kymppitii on pikkuisen siellä parkkiksen takana jemmassa, mutta erityisiä suunnistustaitoja sinne löytääkseen ei vaadita. Mutta paremminhan tämä kenttä aukee kun poikkeat pelaamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2009, 14:10:28 » |
|
Mutta paremminhan tämä kenttä aukee kun poikkeat pelaamaan.
KsKentän pelaminen onkin tämän kesän suunnitelmissa. Otan yhteyttä kun olen tulossa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #5 : Toukokuu 04, 2009, 14:13:32 » |
|
Mutta paremminhan tämä kenttä aukee kun poikkeat pelaamaan.
KsKentän pelaminen onkin tämän kesän suunnitelmissa. Otan yhteyttä kun olen tulossa. Mainiota. Ja ota se JD mukaan. Oon muistaakkeni teille tuopit pystyssä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2009, 14:43:04 » |
|
Mainiota. Ja ota se JD mukaan. Oon muistaakkeni teille tuopit pystyssä.
Pelkään, että JD on vaikeasti houkuteltavissa noinkin pitkälle reissulle, ellei se saa korotettua päivärahaa ja täyttä ylöspitoa, mitä siihen sitten kuuluukaan. Jos haluat isännän tavata, kannattaa tulla Wiurilaan. JD muutti pelioikeutensa siellä tälle kaudelle pelilipuiksi eikä se pääse niistä kaikista kuitenkaan eroon, notta voin luvata tosi edullisen kierroksen siellä sen lipuilla. Itte en meinaa sille niistä paljoa maksaa. Kenttä on sulta muistaakseni pelaamatta? Minä voin toimia sutenöörinä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2009, 14:44:08 » |
|
Pelkään, että JD on vaikeasti houkuteltavissa noinkin pitkälle reissulle, ellei se saa korotettua päivärahaa ja täyttä ylöspitoa, mitä siihen sitten kuuluukaan. Jos haluat isännän tavata, kannattaa tulla Wiurilaan. JD muutti pelioikeutensa siellä tälle kaudelle pelilipuiksi eikä se pääse niistä kaikista kuitenkaan eroon, notta voin luvata tosi edullisen kierroksen siellä sen lipuilla. Itte en meinaa sille niistä paljoa maksaa. Kenttä on sulta muistaakseni pelaamatta? Minä voin toimia sutenöörinä. Kyllähän tämä passaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2009, 14:57:08 » |
|
Pelkään, että JD on vaikeasti houkuteltavissa noinkin pitkälle reissulle, ellei se saa korotettua päivärahaa ja täyttä ylöspitoa, mitä siihen sitten kuuluukaan. Jos haluat isännän tavata, kannattaa tulla Wiurilaan. JD muutti pelioikeutensa siellä tälle kaudelle pelilipuiksi eikä se pääse niistä kaikista kuitenkaan eroon, notta voin luvata tosi edullisen kierroksen siellä sen lipuilla. Itte en meinaa sille niistä paljoa maksaa. Kenttä on sulta muistaakseni pelaamatta? Minä voin toimia sutenöörinä. Kyllähän tämä passaa. Olkaamme asian tiimoilta yhteyksissä kauden mittaan. Wiurila taitaa olla jo auki mutta JD empii kauden avausta. Sen viime kauden lopetus oli sille traumaattinen kokemus. Se löi kammosoketteja lyhkösillä mailoilla ja me käteltiin reikäpeli 14. reiällä. Se ei sen koommin ole mailoihin koskenut. Nysse yrittää juomalla nollata tapauksen. Surullinen juttu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kupolaattori
Bogey Player

NRG; Hcp 3,2
|
 |
« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2009, 16:55:06 » |
|
Eversti on kyllä kenttänä yksi miellyttävimmistä kaikin puolin mitä on tullut pelailtua. Ollut joka kerta hyvässä kunnossa ja kierrokset sujuvia. Vielä kun kenttä on sopivan ajomatkan päässä täältä Mansesterista niin kelpaa. Ainoat asiat joista on pakko antaa hiukan miinusta --->
- Väylä 10. Ei "sovi" kenttään mielestäni lainkaan. En ole usemmankaan kierroksen jälkeen vielä keksinyt miten/minne/millä tuo väylä oikein pitäisi avata. (Ja sinä foorumin humoristi, voit jättää vastaamatta että "No väylälle tietysti, niin tai greenille joo ja golfmailalla") Myös takaysin viimeinen parkolkki (16 oliko?) on vähän siinä ja tässä. Todella lyhyt väylä, jonka greenin pintaa ei muistaakseni tiipaikalta näy.
- Heviheinät. Parilla kerralla ovat kasvaneet sellaista apilaa että pallon on löytänyt vain ja ainoastaan tuurilla. Toki eihän niihin heviheiniin mikään pakko lyödä ole, mutta vieraspelaaja haluaa kokea kentän kaikki puolet tietysti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Viidentuhannen kilon kivipaaden alla on mahdoton hengittää." - Vanha viidakon viisaus
|
|
|
|
kebax
Vieras
|
 |
« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2009, 17:37:30 » |
|
- Väylä 10. Ei "sovi" kenttään mielestäni lainkaan. En ole usemmankaan kierroksen jälkeen vielä keksinyt miten/minne/millä tuo väylä oikein pitäisi avata. (Ja sinä foorumin humoristi, voit jättää vastaamatta että "No väylälle tietysti, niin tai greenille joo ja golfmailalla") Onhan se tietty niin nysä että pelimannee vituttaa kun ei griinille voi lyödä. Paat siihen kummulle rautafemman ja wetkelle loput, eiks nii? Myös takaysin viimeinen parkolkki (16 oliko?) on vähän siinä ja tässä. Todella lyhyt väylä, jonka greenin pintaa ei muistaakseni tiipaikalta näy. Kun tila loppuu kesken niin näinhän siinä käy. Valitettava kauneusvirhe, mutta aina ei voi onnistua, ei edes jokaisella kentällä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mika Hekkanen
Vieras
|
 |
« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2009, 17:49:10 » |
|
- Väylä 10. Ei "sovi" kenttään mielestäni lainkaan. En ole usemmankaan kierroksen jälkeen vielä keksinyt miten/minne/millä tuo väylä oikein pitäisi avata.
Mulla on tuohon patenttiratkaisu. Draiverilla push sinne vasemmalle jonkkaan. Tylsähän tuo väylä on varmistellen pelattavaksi, mutta vallan kaunis paikka tiiboksista katsellessa. Myös takaysin viimeinen parkolkki (16 oliko?) on vähän siinä ja tässä. Todella lyhyt väylä, jonka greenin pintaa ei muistaakseni tiipaikalta näy.
Kikkaväylähän tuo on, muttei kuitenkaan aivan katastrofaalinen suunnittelultaan. Lyhyydestään huolimatta mailavalintaa saapi vähäsen miettiä. Voi olla aika jännä reilummassa tuulessa  Minä pidän Everstistä, vaikken olekaan siellä yhtä kierrosta enempää pelannut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Pelimies
Single Player

Put your guilt aside, more golf is good for You!
|
 |
« Vastaus #12 : Toukokuu 04, 2009, 19:49:52 » |
|
Taka-9:ltä paluumatkalla, olisko #12 on loistelias risk-and-reward par-5. Ojan edessä väylän takalaita on noin 200 m:ssä ja väylän takalaitaan reilut. Metsän aukon oikeaa laitaa voi pyrkiä ylitäämään ojan, jonka taakse on suunnilleen kai 230. 15 on myös hankala suunniteltava, kun mielikuva on 175 suoraan ja toinen mokoma toiseen suuntaan. Vajaassa 200:ssa on vesi vastassa.
Metsikköpuolella (etu-9) on myös visuaalisesti hankalia, mutta varsin pelattavia haasteita, joista mielestäni nousee esiin #4, joka viettää kaarteesta poispäin, vaikka onkin lintuperspektiivistä varsin suoran muotoinen. Tiiltä se vaikuttaa kääntyvän enemmän. Pituutta tuo lisää etu-9:n alkumatkalla jatkuvat ylämäkiväylät.
Hieno kenttä kaikin puolin. Ite tykkäsin, kun pelasin siellä viime vuonna ensi kertaa Tiilaakso Openissa. Tänä vuonna olis myös tarkoitus osallistua, jos kyydit passaa. Hyvä kisa ja hauska, kun lauantaina on 2 ja sunnuntaina 1 kierros.
10:n taisin pelata 7i, punchi-9 - ja päädyin greenin takalaitaan. Ekalla rundilla tuppaa olemaan aina tollaisilla vaikeuksia. Mielikuva on alamäkeen lyömisestä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2009, 19:56:16 kirjoittanut Pekka Pelimies »
|
tallennettu
|
Opin täydellisesti, mutta en aina täydellistä. - Chuck Hogan -
|
|
|
Johtaja XXL
Single Player

Sörkan Tantor
|
 |
« Vastaus #13 : Toukokuu 04, 2009, 19:53:22 » |
|
Lyhyydestään huolimatta mailavalintaa saapi vähäsen miettiä.
Wishon?!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
TeeAce
|
 |
« Vastaus #14 : Toukokuu 04, 2009, 20:35:32 » |
|
Taka-9:ltä paluumatkalla, olisko #12 on loistelias risk-and-reward par-5. Ojan edessä väylän takalaita on noin 200 m:ssä ja väylän takalaitaan reilut. Metsän aukon oikeaa laitaa voi pyrkiä ylitäämään ojan, jonka taakse on suunnilleen kai 230. 15 on myös hankala suunniteltava, kun mielikuva on 175 suoraan ja toinen mokoma toiseen suuntaan. Vajaassa 200:ssa on vesi vastassa.
Muistaakos kebax, että onkos se 5-0 vai 6-0 se peli ojaa vastaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kolmen putin paria enemmän vi***ttaa vain neljän putin bogi
|
|
|