Toukokuu 20, 2012, 05:32:38
Uusia viestejäUusia viestejä

Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valkoinen harso greenillä?  (Luettu 2058 kertaa)
Rauski
Bogey Player
**

HCP 9,8, kierrosennätys 80, Virvik

Profiili WWW
« : Huhtikuu 12, 2009, 10:53:19 »

Joskus näkee keväällä, että greeneille on levitetty valkoisia harsoja. Kyse lienee siitä, että halutaan nurmen alkavan kasvaa hieman aikaisemmin ja kenties suojaa nurmea hallalta. Jos lämmöllä on asian kanssa jotain tekemistä niin miksi harsot eivät ole tummia? Vai onko kyseessä se, että auringon valo läpäisee paremmin valkoisen harson ja sitä kautta nurmi elpyy nopeammin? Osaako joku vastata?
tallennettu

Saakelin, saakelin saakeli
Mertti
Vieras
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2009, 19:26:58 »

Musta harsohan imee kaiken valon ja näinollen lämmön itseensä, kun taas valkoinen päästää sen läpi maahan asti. Lämpö ja kosteus pysyy harson alla ja nurmi pääsee paremmin kasvuun.
tallennettu
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2009, 20:04:32 »

Musta harsohan imee kaiken valon ja näinollen lämmön itseensä, kun taas valkoinen päästää sen läpi maahan asti. Lämpö ja kosteus pysyy harson alla ja nurmi pääsee paremmin kasvuun.

Ai jaa.
tallennettu
poa annua
Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2009, 20:32:31 »

Yksi merkittävä syy harsojen käyttöön on tuulikuivusemisen estäminen. Griinit kuivuvat todella nopeasti auringon ja tuulen vaikutuksesta, joten harsoilla yritetään hidastaa tuulen kuivavaa vaikutusta, eli pitää kosteus harson alla.
tallennettu
Mertti
Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2009, 01:30:22 »

Ai jaa.

Kysyttiin, vastasin. Turhanpäivänen nokkeluus ei auta sinua, minua, eikä ketään muitakaan.
tallennettu
Hörhö
Club Player
*

Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 13, 2009, 14:07:35 »

Ai jaa.

Kysyttiin, vastasin. Turhanpäivänen nokkeluus ei auta sinua, minua, eikä ketään muitakaan.

Lämpimissä maissa näkyy talojen katoilla mustia säiliöitä, joissa lämmitetään aurinkoenergialla käyttövettä. Hehän ovat tehneet aivan väärin. Tollot! Niillähän siis pitäisi olla valkoiset säiliöt tai jopa läpinäkyvät, jotta musta ei imisi kaikkea lämpöä itteensä, vaan päästäisi lämmön sinne veteen asti.

Lähdetäänkö Lavis ohjeistamaan vaikkapa espanjalaisia? Otetaan mailat mukaan.
tallennettu
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 13, 2009, 14:49:35 »

No uittu, totta munassa lähdetään.

Mä olin nopsa ja kerkesin jo vaihtaa kaikki mun vaaleat kesäpaidat mustiin.
tallennettu
EFC
Bogey Player
**

HyG hcp 14.9

Profiili WWW
« Vastaus #7 : Huhtikuu 13, 2009, 15:30:37 »

Ilmankos noi kuumissa maissa asuvat jampat ovat tummempia, kestävät kuumuutta paremmin. Ja samalla selvis miks ts pitää aina rangella yksin seisoskellessaan mustia housuja.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2009, 17:15:30 kirjoittanut EFC » tallennettu
Lavantauti
Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 13, 2009, 16:33:13 »

Ilmankos noi kuumissa maissa asuvat jampat ovat tummempia, kestävät kuumuutta paremmin. Ja samalla selvis miks ts pitää aina rangella mustia housuja.

Joo, ja siks arabeillakin ainoastaan johtajalla on mustat vaatteet (ainakin Arabian Lawrencessa oli  Näyttää kieltä).. Ne haluaa laittaa alamaiset kärsimään ja pakottaa ne pitämään vaaleita vaatteita paahtavassa erämaassa.
tallennettu
poa annua
Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 13, 2009, 19:19:36 »

Eräs merkittävä syy harsojen käyttöön on myös kertoa pelaajille, että harsotettulla alueella on peli ja liikkuminen kielletty Virnistää Virnistää Olettekos tulleet ajatelleeksi?  Huh Huh Se että käytettävät harsot ovat valkoisia, johtuu siitä, että Poa annuakin tarvitsee ainakin hieman valoa kasvaakseen ja voimistuakseen täyteen leikkuu ja pelikuntoon. Näyttää kieltä Näyttää kieltä       
tallennettu
Mertti
Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2009, 22:47:27 »

Ai jaa.

Lämpimissä maissa näkyy talojen katoilla mustia säiliöitä, joissa lämmitetään aurinkoenergialla käyttövettä. Hehän ovat tehneet aivan väärin. Tollot! Niillähän siis pitäisi olla valkoiset säiliöt tai jopa läpinäkyvät, jotta musta ei imisi kaikkea lämpöä itteensä, vaan päästäisi lämmön sinne veteen asti.

valkoinen harsomateriaali on huokoista ja päästää sen valon läpi. musta imee sen edelleen itseensä ja polttaa nurmen. veden sillä tietty lämpimäksi saa, mutta tuskin tekään haluatte kesää puttailla ruskeilla griineillä.
tallennettu
Rauski
Bogey Player
**

HCP 9,8, kierrosennätys 80, Virvik

Profiili WWW
« Vastaus #11 : Huhtikuu 13, 2009, 22:52:39 »

Ai jaa.

valkoinen harsomateriaali on huokoista ja päästää sen valon läpi. musta imee sen edelleen itseensä ja polttaa nurmen. veden sillä tietty lämpimäksi saa, mutta tuskin tekään haluatte kesää puttailla ruskeilla griineillä.
Saahan se mustakin olla huokoista, eihän se musta läpi menneitä ime vaan vain niitä jotka siihen mustaan osuvat. Ei ne kuidut mitään mustia aukkoja ole jotka taittavat valonsäteet itseensä valtavan painovoiman ansiosta. Jos siinä nurmessa täytyy yhteyttäminen saada aikaiseksi, niin tietty silloin valkoinen on parempi.
tallennettu

Saakelin, saakelin saakeli
Mertti
Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 13, 2009, 23:07:01 »

Ai jaa.

Saahan se mustakin olla huokoista, eihän se musta läpi menneitä ime vaan vain niitä jotka siihen mustaan osuvat. Ei ne kuidut mitään mustia aukkoja ole jotka taittavat valonsäteet itseensä valtavan painovoiman ansiosta. Jos siinä nurmessa täytyy yhteyttäminen saada aikaiseksi, niin tietty silloin valkoinen on parempi.

Läpi menee joo. Silti siihen jää päälle musta, kuuma harso, joka voi polttaa sen nurmen.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio

Siirry: